W
dziejach motoryzacji kobiety
pracowały wykonując najbar-
dziej skomplikowane czyn-
ności. Precyzyjnie składały np. reflektory, ukła-
dy elektryczne, montowały nawet samochody.
W latach 1995-2000 w polskiej montowni Forda
w Płońsku pracowały niemal wyłącznie panie.
I jakość tych aut była bardzo wysoka. W sumie
zmontowały tam ponad 88 tys. aut. Powstawa-
ły tam takie modele jak: Ka, Fiesta, Focus czy
Transit. Najwięcej było jednak Escortów, bo aż
ok. 48 tys. sztuk.
Obecnie panie korzystają z aut tak jak mężczyź-
ni, a kierowców nie dzielimy już pod względem
płci, ale pod względem umiejętności.
Coraz więcej pań decyduje się też na moto-
cykl lub skuter. W Niemczech np. najbardziej
motocyklami interesują się panie w wieku do
29 lat i te między 40 i 49 rokiem życia. Kupują
wszelkie rodzaje maszyn – crossowe lub miej-
skie, ale nie lubią zdecydowanie tych mocnych
i osiągających prędkość powyżej 200 km/h.
VALERIE THOMPSON
Ona i jej Team 7 Racing ustanowili na słonym jeziorze
Gairdner w południowej Australii nowy rekord
prędkości dla motocykli. Wynosi on 605,69 km/h.
Thompson już w 2016 r. w Bonnevile w USA osiągnęła
prędkość aż 490 km/h
i została pierwszą kobietą,
która na dodatek
przekroczyła prędkość
300 mil na godzinę.
34
TOP
TEMAT