Background Image
Previous Page  22 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 22 / 64 Next Page
Page Background

NOWA KONSTRUKCJA

Subaru Forester 5. generacji jest

całkowicie nowym autem, choć

wyraźnie przypomina swego po-

przednika. 4-cylindrowa jednostka benzynowa 2.0 ty-

pu bokser o mocy 150 KM to także zupełnie nowa kon-

strukcja – stworzona w 80 proc. z nowych elementów.

Tym, co odróżnia nowego Forestera od poprzedników,

jest dodatkowy silnik elektryczny. Tę jednostkę (16,7 KM)

umieszczono między silnikiem benzynowym i przekładnią

CVT Lineartronic. Zazwyczaj w układach typu mild-hybrid

ma on wspomagać ruszanie z miejsca i ograniczać zuży-

cie paliwa. Choć w Foresterze nie ma przycisku do jazdy

w trybie w pełni elektrycznym, e-Boxer potrafi poruszać się

jedynie w trybie elektrycznym (z prędkością maksymalnie

40 km/h na dystansie ok. 1,6 km). Zadaniem tego niewiel-

kiego silnika jest też wspomaganie jednostki spalinowej,

np. na podjazdach. W nowym Foresterze nie odczuwa się

żadnego zawahania ze strony układu 4x4. Nowy Forester

pojawi się na polskim rynku jesienią. Na początku 2020 r.

do sprzedaży trafi Subaru XV z identycznym napędem mild-

-hybrid, czyli w wersji e-Boxer.

fot. producenci

RYNEK

FLESZ

22