NOWA KONSTRUKCJA
Subaru Forester 5. generacji jest
całkowicie nowym autem, choć
wyraźnie przypomina swego po-
przednika. 4-cylindrowa jednostka benzynowa 2.0 ty-
pu bokser o mocy 150 KM to także zupełnie nowa kon-
strukcja – stworzona w 80 proc. z nowych elementów.
Tym, co odróżnia nowego Forestera od poprzedników,
jest dodatkowy silnik elektryczny. Tę jednostkę (16,7 KM)
umieszczono między silnikiem benzynowym i przekładnią
CVT Lineartronic. Zazwyczaj w układach typu mild-hybrid
ma on wspomagać ruszanie z miejsca i ograniczać zuży-
cie paliwa. Choć w Foresterze nie ma przycisku do jazdy
w trybie w pełni elektrycznym, e-Boxer potrafi poruszać się
jedynie w trybie elektrycznym (z prędkością maksymalnie
40 km/h na dystansie ok. 1,6 km). Zadaniem tego niewiel-
kiego silnika jest też wspomaganie jednostki spalinowej,
np. na podjazdach. W nowym Foresterze nie odczuwa się
żadnego zawahania ze strony układu 4x4. Nowy Forester
pojawi się na polskim rynku jesienią. Na początku 2020 r.
do sprzedaży trafi Subaru XV z identycznym napędem mild-
-hybrid, czyli w wersji e-Boxer.
fot. producenci
RYNEK
FLESZ
22