Dynamic Steering. Ten Aktywny Układ Kierowniczy
Volvo eliminuje wibracje i szarpnięcia kierownicy pod-
czas jazdy po nierównej nawierzchni. Łatwiejsze jest
także cofanie i precyzyjne manewrowanie – opór koła
kierownicy przy niskich prędkościach jest niższy na-
wet o 70 proc. Co więcej, koło kierownicy puszczo-
ne przez kierowcę samoczynnie powraca do pozycji
środkowej. Przy większych prędkościach samochód
pewnie utrzymuje kierunek nawet na złej drodze i przy
silnym bocznym wietrze. Technologia ta współpracuje
z układem hydraulicznego wspomagania połączonym
z elektronicznie sterowanym silnikiem elektrycznym,
który w sposób ciągły dostosowuje wspomaganie
i w razie potrzeby dostarcza dodatkowej siły.
WALKA NA TYTUŁY
Zaskakujące bywają też niektóre reklamy prasowe.
W 2006 r. w wielu europejskich czasopismach uka-
zały się reklamy BMW poświęcone konkurencyjnej
niemieckiej marce Audi: „Gratulacje dla Audi za zdo-
bycie tytułu Auta Roku 2006 w Republice Południo-
wej Afryki składa zwycięzca światowego plebiscytu
na Samochód Roku 2006”. Czyli BMW! Firma Audi
nie czekała długo z reklamą odwetową. Przygoto-
wano podobny w stylu komplement: „Gratulacje dla
BMW za zdobycie tytułu Samochodu Roku 2006
składa 6-krotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu
w Le Mans w latach 2000–2006. Podpisano: Audi.
W ten reklamowy „konflikt” niby przypadkiem wmie-
szała się też japońska firma Subaru. W jej reklamie
były podobne w stylu uprzejmości: „Wielkie brawa
dla Audi i BMW za wygrane w konkursach piękności,
składa zwycięzca międzynarodowego plebiscytu na
Najlepszy Silnik 2006 roku: Subaru.
Citroën C4 Transformer – podkreślenie wszechstronności
modelu C4, znakomity film reklamowy.
W 1986 r. Audi A6 z napędem
quattro wjechało na szczyt
skoczni narciarskiej. Tak
zaprezentowano zalety
napędu 4x4.
producenci aut, Newspress, Ampnet
34
TOP
TEMAT