Background Image
Previous Page  18 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 18 / 64 Next Page
Page Background

fot. producenci

NAZWA DEFENDER POJAWIŁA SIĘ W 1983 ROKU, ALE PODOBNEJ KLASY

PROSTY I NIEZAWODNY MODEL TERENOWY LAND ROVER POKAZAŁ JUŻ W 1948 ROKU.

W

łaśnie zaprezentowano najnowsze wcie-

lenie Defendera, który nadal jest trochę

kanciasty jak poprzednik, ale bardziej przypomina

delikatnego SUV-a niż rasowe auto terenowe. Po-

radzić sobie ma i w głębokiej wodzie, i w błocie, na

śniegu oraz piasku. Defender to całkowicie nowa

stylistyka, a jedynymi elementami, które nawiązują

do poprzednika, są krótkie zwisy (koła umieszczo-

no przy krawędziach auta), co zapewnia doskonałą

niezależność na bezdrożach. We wnętrzu dźwignia

zmiany biegów trafiła na deskę rozdzielczą i tym sa-

mym pojawiło się miejsce na opcjonalne siedzenie

między przednimi fotelami. Tym samym Defender

KLASYCZNIE

110 (wersja dłuższa 5-drzwiowa, 475 cm długości)

oferuje pięć lub sześć miejsc, a także konfigurację

5+2 (małe siedzenia z tyłu), a przestrzeń bagażowa

za drugim rzędem siedzeń to 1075 litrów lub 2380

litrów po jego złożeniu. Z kolei wersja Defender 90

(430 cmdługości) pomieści sześć osób w pojeździe

o długości kompaktowego hatchbacka. Nowy De-

fender został wyposażony w stały napęd na cztery

koła, reduktor, centralny dyferencjał i opcjonalny,

aktywny tylny mechanizm różnicowy (prześwit 291

mm). Gama silników to benzynowe: 2.0 (300 KM)

i 3.0 (396 KM) i też dwa wysokoprężne 2.0 (197

i 237 KM). W2020 roku pojawi się hybryda PHEV.

W TERENIE

18

RYNEK

FLESZ