Background Image
Previous Page  18 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 18 / 64 Next Page
Page Background

To bardzo zaskakujący model koncepcyjny o kontrowersyjnej styli-

zacji karoserii, z nowatorskim wnętrzem, znakomitych rozwiązaniach

technicznych i z nowym zaskakującym przezroczystym logo BMW na

masce. Przód prototypowego BMW i4 zdominowały sporych rozmiarów „nerki”,

czyli tak charakterystyczna dla bawarskiej marki osłona chłodnicy. Jednak w tym

elektrycznym modelu nie pełnią one roli tradycyjnego wlotu powietrza, ale sta-

nowią powierzchnię skrywającą różne czujniki. Opływowa linia karoserii

została tak opracowana, aby zapewnić jak największy zasięg elek-

tryczny. Temu samemu celowi służą też nowe obręcza kół,

przygotowane specjalnie do tego modelu. We wnę-

trzu cyfrowy zestaw wskaźników

i ekran systemu multimedial-

nego zostały połączone

w jeden duży wyświe-

tlacz skierowany lekko

w stronę kierowcy. Pra-

wie wszystkimi funk-

cjami auta będziemy

zarządzać teraz z po-

ziomu tego ekranu.

Pierwsza generacja Toyoty Mirai pojawiła się w 2014 r.

Był to pierwszy seryjny samochód z ogniwami paliwo-

wymi. Pod futurystyczną karoserią zamontowano układ Toyota

Fuel Cell System (System Ogniw Paliwowych Toyoty), który uzy-

skuje energię elektryczną z reakcji wodoru i tlenu. Jedynym pro-

duktem ubocznym tej reakcji jest para wodna. Ogniwa paliwo-

we zasilają tu silnik elektryczny o mocy 154 KM.

Deklarowany przez producenta zasięg na

jednym tankowaniu wodoru wynosi

w zależności od stylu jazdy od

500 do ponad 700 km,

a samo tankowanie

ma zająć około 3

minuty. Do tej pory

Toyota sprzedała

10 tys. sztuk Mi-

rai, jednocześnie

wspierając rozwój

infrastruktury tan-

kowania wodoru na

najważniejszych ryn-

kach. Na całym świecie jest

obecnie ponad 400 stacji

tankowania wodoru.

NAJWIĘKSZY ZASIĘG

A MOŻE NA WODÓR?

fot. producenci

RYNEK

FLESZ

18