elektryczne
POLSKIE AUTO
Czy ten pomysł na nową
polską markę samochodo-
wą, na dodatek dla modeli
tylko elektrycznych, ma sens? Poznaj-
my szczegóły, na zimno, bez emocji.
Zgodnie z zapowiedziami pierwsze au-
to z nowej fabryki, która ma powstać
gdzieś na Śląsku, wyjedzie pod koniec
2023 roku. Docelowo ma być tam pro-
dukowanych pięć różnych modeli. Będą
zaprojektowane przez włoską firmę To-
rino Design, z którą współpracuje polski
projektant Tadeusz Jelec (więcej na jego
temat w „Inter-Team News” 1/71/2019),
związany wcześniej z Jaguarem.
Przypomnijmy, że spółka ElectroMobility
Poland powstała w październiku 2016
roku jako wspólna inicjatywa czterech
polskich koncernów – PGE Polska Gru-
pa Energetyczna, Energa, Enea i Tau-
ron Polska Energia. Po czterech latach
w końcu publicznie pokazano dwie wer-
sje: białego SUV–a i czerwonego nie-
co większego od auta kompaktowego,
SPÓŁKA ELECTROMOBILITY POLAND ZAPREZENTOWAŁA DWA MODELE KONCEPCYJNE POLSKIEGO SAMOCHODU
ELEKTRYCZNEGO O NAZWIE IZERA. TYM SAMYM POZNALIŚMY ZARYS TEGO AMBITNEGO PROJEKTU.
10
RYNEK
FLESZ