Background Image
Previous Page  10 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 10 / 36 Next Page
Page Background

SZACUJE SIĘ, ŻE NA RYNKU JEST PONAD 4 TYS. MODELI POJAZDÓW Z SYSTEM START-STOP.

SERCEM TEGO SYSTEMU JEST AKUMULATOR, KTÓRY WYMAGA REGULARNEJ KONTROLI NP.

PODCZAS RUTYNOWYCH CZYNNOŚCI SERWISOWYCH, A CZASEM TAKŻE I WYMIANY NA NOWY.

T

o właśnie wymiana akumulatora jest

dla wielu mechaników problematycz-

na. Rzeczywiście, w niektórych po-

jazdach jest skomplikowana i czasochłon-

na, ale przy dostępie do szczegółowych

instrukcji, wiedzy i odpowiednich narzędzi,

nie będzie sprawiała kłopotu.

DOBÓR WŁAŚCIWEGO AKUMULATORA

Systemy Start-Stop dzielimy na podsta-

wowe i zaawansowane. W obu sytuacjach

zadanie systemu sprowadza się w głównej

mierze do ograniczania emisji CO

2

poprzez

wstrzymywanie pracy silnika w momencie

zatrzymania pojazdu i ponowne jego uru-

chomienie w celu kontynuacji jazdy. Na

szczególną uwagę zasługuje jednak za-

awansowany system Start-Stop, którego

AKUMULATORY

w pojazdach z systemem

START & STOP

funkcjonalność została wzbogacona o aku-

mulację dodatkowej energii pochodzącej

z drogi hamowania (proces rekuperacji),

alternator ograniczający ładowanie aku-

mulatora w momencie przyspieszania oraz

inne układy ograniczające zużycie paliwa.

W obu systemach należy stosować jedynie

akumulatory wyprodukowane w technologii

EFB lub AGM. Zastosowanie konwencjo-

nalnego akumulatora w pojeździe z sys-

temem Start-Stop powoduje jego „przed-

wczesne zużycie” w okresie od 3 tygodni

do 5 miesięcy.

Clarios dostarcza do pojazdów z systemem

Start-Stop akumulatory VARTA, których

technologia bazuje na wieloletniej współ-

pracy z producentami OEM, zapewniając

poprawność funkcjonowania pojazdów.

Akumulatory VARTA Blue Dynamic EFB

są przeznaczone do podstawowej funkcji

Start-Stop. W ich budowie zastosowano

grubsze płyty wzmocnione specjalną po-

włoką z poliestru, dzięki czemu osiągnięto

dwa razy wyższą wytrzymałość cykliczną

w porównaniu do akumulatorów konwen-

cjonalnych. Przy wyłączonym silniku zaopa-

trują w prąd wszystkie odbiorniki i gwaran-

tują ponowne uruchomienie silnika w ciągu

ułamków sekundy.

Akumulatory VARTA Silver Dynamic AGM,

w których budowie zastosowano separato-

ry z włókna szklanego, całkowicie absor-

bujące elektrolit, są przeznaczone do po-

jazdów wyposażonych w zaawansowany

system Start-Stop.

fot. dostawcy

10

Z RYNKU