Background Image
Previous Page  27 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 27 / 64 Next Page
Page Background

Austin Healey

To ikona brytyjskiej motoryzacji. Trzy lata

temu, na jednej z profesjonalnych aukcji

zabytków w Polsce można było kupić Austina

Healey’a Sprite za ponad 14 tys. zł. Model

Mark III z 1965 r. trafił do Polski z Wietnamu.

Produkowany był w latach 1959–1967

i dostępny był wyłącznie jako 2-drzwiowy

roadster. Do napędu służył silnik benzynowy

6-cylindrowy o pojemności 2,9 litra i mocy

od 126 do 150 KM. Łącznie powstało 42 926

takich aut. To atrakcyjna propozycja dla osób

poszukujących ciekawego, rzadko jeszcze

spotykanego na naszych drogach, modelu.

Opel GT

To niewielkie sportowe auto ze względu na swój styl

i charakter nazywane było „małą Corvettą”. Opel GT

pojawił się w 1968 r., a pierwszych sto egzemplarzy

złożono ręcznie. Pod maską mógł pracować

silnik o pojemności 1,1 litra o mocy 67 KM

lub mocniejszy: 101 koni, 1.9. Obecnie najbardziej

poszukiwane na rynku są Ople GT z pierwszej serii,

a także te z silnikiem 1.1. Wartość sprowadzonego

do Polski z USA Opla GT w odmianie 1900

szacowana jest na 35–45 tys. zł. Opel GT sprawdzi

się również jako samochód do codziennej jazdy,

nawet dla początkującego entuzjasty klasyków.

Polacy kochają klasyki

Rynek samochodów

klasycznych

w Polsce rozwija się

w szybkim tempie.

Liczba aut, które

spełniają rolę tzw.

„trzecich w rodzinie”

rośnie.

Szacuje się,

że w Polsce jest

około 50 tys. aut

zabytkowych.

Polacy posiadają

przeciętnie najmłodsze

klasyki w Europie.

Ich uśredniony rok

produkcji to 1972.

27

top

temat