Mg mgb
Ceny za to auto z ostatnich lat produkcji, czyli z drugiej
połowy lat 70., wynoszą od 25 tys. do nawet 55 tys. zł.
MG MGB jest modelem, który kontynuował
zapoczątkowaną przez MG Midget serię niedrogich,
lekkich aut sportowych. Wszedł do sprzedaży w 1962 r.
i wyróżniał się nowatorską, jak na swoje czasy,
samonośną karoserią. Początkowo do sprzedaży weszła
jedynie wersja ze zdejmowanym dachem, a trzy lata
później hatchback coupe MGB GT. Słynne były też
odmiany: 6-cylindrowa MGC i 8-cylindrowa MGB GT V8.
Najmniejszy był 4-cylindrowy silnik 1.8 o mocy
95 KM. I takie wersje są w zasadzie najtańsze.
Produkcja modelu zakończyła się w 1980 r.
Łącznie powstało blisko 524 tys. wszystkich wersji
aut ze znaczkiem MG.
Czasami auta, o których marzymy, są bardzo
trudno osiągalne. Ceny Polskich Fiatów 126p
z lat 70. są bardzo wygórowane, a przy tym
pojazdy te są bardzo zaniedbane lub po wielu
nieestetycznych przeróbkach. Dlatego zakup
takich aut zdecydowanie odradzamy. Jeśli jed-
nak bardzo chcemy mieć swoje „retro auto” na
niedzielne wycieczki czy udział w zlotach i tu-
rystycznych rajdach, to zdecydowanie warto
poszukać zadbanych modeli na portalach in-
ternetowych. I nie koncentrujmy się na jednej
marce czy konkretnym modelu. Przeglądajmy
oferty, zwracajmy uwagę na marki mało u nas
popularne lub takie, które z pozoru wydają się
nieosiągalne. Przykładowo zadbanego Saaba
96 można kupić za kilkanaście tys. zł, a cza-
sami nawet za mniej.
Zabytkowy lub klasyczny samochód
może być dobrą inwestycją
Mini Cooper
Mini jest jednym z pierwszych skojarzeń, kiedy
myślimy o angielskiej motoryzacji. Małe miejskie
auto, które powstało w latach 60., podbiło serca
kierowców. Ostatnia seria klasycznego Mini,
dostępna na rynku od 1995 do 2000 roku,
to najbardziej dopracowana generacja tego
klasyka. Słynne Mini z końcowego okresu
produkcji można kupić za 40 tys. zł,
ale są egzemplarze prawie wzorowo
zachowane w cenach 55–70 tys. zł.
Przeważnie auta te wyposażone są
w silnik benzynowy 1.3 o mocy 63 KM.
28
top
temat