Samochodami, które prezentujemy, warto się
zainteresować z różnych względów. Jedne są
drogie, inne mniej popularne, ale z czasem bę-
dą coraz bardziej poszukiwane. Ich ceny mo-
że mniej szokują, choć czasami są wysokie.
Niektóre auta wymagają renowacji czy mniej-
szych lub większych napraw, ale z pewno-
Subaru Impreza
WRX STI
To auto marzeń ma też swoją cenę: 147 tys. zł. Rok produkcji
1999, przebieg tylko 67 tys. km i dwulitrowy 280-konny silnik
pod maską. Impreza jest jednym z najsłynniejszych modeli
Subaru. Czasami znaleźć można wersje wyjątkowe.
WRX STI Type R to typowy model przygotowany wyłącznie
na rynek japoński. Można też spotkać auta sprowadzone
do Polski, które w trosce o większą wygodę eksploatacji,
zostały przystosowane do ruchu prawostronnego
(przełożenie kierownicy z prawej na lewą stronę,
zmiana reflektorów), a to niestety zmniejsza
jego wartość kolekcjonerską. Takich
przeróbek unikajmy. W omawianym
przypadku ingerencji
nowego właściciela
w konstrukcję auta
nie było.
Fiat 131 Mirafiori
Sprowadzonego całkiem niedawno z Włoch
do Polski Fiata 131 Mirafiori z silnikiem
benzynowym 1.3 o mocy 65 KM z przekładnią
automatyczną i przebiegiem 50 tys. km wyceniono
na 33 tys. zł. W słonecznej Italii tych Fiatów
jest jeszcze najwięcej. U nas praktycznie
ich nie ma. We Włoszech można znaleźć
auta w doskonałym stanie, w których
znajdują się nawet fabryczne naklejki
na szybach. Dobrze zachowane są też
różne detale: zderzaki, atrapa, uszczelki,
reflektory i emblematy.
ścią sprawią sporo radości nowym właścicie-
lom. Szukajmy więc (i wybierajmy) rozsądnie.
Przed zakupem warto skonsultować swój wy-
bór z sekcjami pojazdów zabytkowych, które
są w zasadzie przy wszystkich lokalnych au-
tomobilklubach.
Jacek Franek
Na Zachodzie Europy moda
na „retro auta” trwa w najlepsze
30
top
temat