INTER-NEWS
NASI DOSTAWCY
Układy paliwowe silników diesla wymagają
starannej obsługi oraz zachowania ścisłych
procedur w związku z ich serwisowaniem.
Kluczowym elementem każdego układu wtry-
skowego jestwtryskiwacz. Niezależnieod jego
rodzaju czy generacji stosowane sąwukładzie
jednorazowe podkładki podwtryskiwacz. Z re-
guły nowe wtryskiwacze dostarczane są wraz
z tą uszczelką osadzoną na rozpylaczu.
Zadaniem jednorazowej podkładki termicznej
pod wtryskiwacz jest uszczelnienie wtryski-
wacza w głowicy, osadzenie rozpylacza na
odpowiedniej głębokości, dzięki czemu paliwo
jest wtryskiwane na odpowiedniej wysokości
do komory spalania umieszczonej w tłoku.
W starszych generacjach silników diesla sto-
sowane były podkładki stalowe, w nowocze-
snych silnikach z zapłonem samoczynnym
stosowane są podkładki miedziane.
Obecne nowe układy zasilania CR są bardzo
wrażliwe na niewłaściwą obsługę jak i stoso-
wane uszczelnienie. Podkładki termiczne pod
wtryskiwacz dobieramy na podstawie numeru
wtryskiwacza w programie Boscha Esitro-
nic. Może się zdarzyć, że na liście części za-
miennych nie ma uszczelki pod wtryskiwacz,
oznacza to, że jest onawykonanaw specjalny
sposób i należy ja kupić w serwisie produ-
centa pojazdów. Takim przykłademmoże być
podkładka pod wtryskiwacz w silniku Renault
Laguna 2.2dCi. Uszczelka ta ma zaokrąglone
powierzchnie uszczelniające, co umożliwia
właściwe ułożenie wtryskiwacza w gnieździe
głowicy. Podczas dokręcania musi być możli-
wośćpochylenianastronęmocniej dociąganej
śruby. Zbyt mocne lub zbyt słabe dokręcenie
może spowodować odkształcenie wtryskiwa-
cza w gnieździe głowicy, elementów mocu-
jących (śrub), co z kolei może prowadzić do
utraty szczelności.
W niektórych silnikach po frezowaniu gniazda
wtryskiwacza oferowane są grubsze podkład-
ki termiczne pod wtryskiwacz. Taka sytuacja
może się zdarzyć w jednostkach napędowych
koncernuPSA1.6HDi.
Podczas wymiany paska rozrządu lub regula-
cji zaworów warto skontrolować czy nie ma
przedmuchównawtryskiwaczach, któremogą
przedostać się do skrzyni korbowej. Jeśli takie
występują mogą doprowadzić do zablokowa-
nia nagarem smoka pompy oleju, a w kon-
sekwencji do zatarcia silnika. W autach gdzie
ich historia jest nie do końca znana należy te
uszczelki wymienić prewencyjnie. Do takich
wymian zachęca też przystępna cena sprze-
daży jak i dobre zaopatrzenie w te produkty w
różnych oddziałach.
Niektóre aplikacje podkładek pod wtryskiwacz
mają szerokie zastosowanie. Przykładem ta-
kim może być numer zamówieniowy Boscha
F 00V C17 503 – gdzie artykuł ten możemy
znaleźć w maszynach budowlanych, autach
osobowych, dostawczych jak i ciężarowych.
Taka specyfika tego asortymentu pozwalama-
łymnakładem finansowympokryćszeroki park
samochodowy.
W firmie Inter-Team posiadamy ofertę kilku-
dziesięciu rodzajów podkładek pod wtryski-
wacze renomowanych producentów takich
jak: Bosch czy Elring ale też i tańsze wybrane
aplikacje odHansa Priesa.
RD
Podkładki uszczelniające
podwtryskiwacz
Nowy olej Kraft Automotive 5W30DPF
Do oferty Inter - Team wprowadzony został
nowy olej silnikowy 5w30DPFmarki Kraft Au-
tomotive. Ten wysokiej jakości, syntetyczny
olej przeznaczony jest do samochodów oso-
bowych i lekkichdostawczych,wyposażonych
również w turbodoładowanie oraz instalacje
LPG. Produkt wykonany jest z syntetycznych
olejów bazowych oraz pakietu dodatków
uszlachetniających o niskiej zawartości po-
piołów siarczanowych, fosforu i siarki (LOW
SAPS). Olej zalecany jest przede wszystkim
jako środek smarny o wydłużonych przebie-
gachmiędzywymianowych do silników Diesla
z filtrami cząstek stałych (DPF) stanowiących
jednostki napędowe nowoczesnych pojazdów
samochodowych. Olej ten został wprowadzo-
ny do oferty w związku z dotychczasowym
sukcesem innych środków smarnymarki Kraft
Automotive. Produkt dostępny jest w opako-
waniachkonfekcyjnych1L i 5L, orazbeczkach
50L i 208L. Artykuły dostępne sąw sprzedaży
w placówkach oraz magazynie centralnym In-
ter - Team.
Informacja techniczna:
Kraft Automotive Synthetic EngineOil 5w30DPF
Specyfikacje:
ACEAA3/B4;ACEAC3,C2;VW504.00/507.00;
MB229.51; BMW LL-04; PorscheC30