Inter-News - page 30

Jako pionier w dziedzinie zapłonu oraz wtrysku firma Bosch dostarcza wszystkie
komponentydosilnikówwysokoprężnych.Długoletniedoświadczenie i intensywneprace
rozwojowe czynią z firmy Boschwiodącego na skalę światową dostawcę i dystrybutora
wyposażenia fabrycznego
.
Zanim rozpoczęła się seryjna produkcja
aut z silnikami Diesla, Bosch opatentował
świecę żarową. Każda nowość na rynku
poparta była badaniami a jej wprowa-
dzenie wpływało na dalszy rozwój tech-
niki motoryzacyjnej. Tak też działo się
z wprowadzonymi w latach 90-tych świe-
cami
Duraterm
, które do dnia dzisiejszego
cieszą się bardzo dobrą opinią i stanowią
punkt odniesienia dla konkurencji. Inten-
sywne prace badawcze nad sterowaniem
silnikiem to podstawa kolejnej innowacji
–nowej generacji ceramicznychświec żaro-
wych:
DuratermCeramixorazDuraSpeed
.
Zapewniają one: szybszy rozruch, płynne
działanie silnika, optymalne spalanie, re-
dukcję szkodliwych substancji w spalinach.
Świece żaroweDuraSpeed
Cechą szczególną konstrukcji świec Du-
raSpeed jest element grzewczy wyko-
nany w technologii „Flexible Design“
z ceramiki oraz elastycznej, formowalnej
osłonymetalowej.
Technologia ta zwiększa
odporność mechaniczną świecy żarowej,
np. w sytuacji nieprawidłowego monta-
żu, kiedy to element grzejny mógłby ulec
uszkodzeniu. Ponadto ceramika jest two-
rzywem, które zapewnia świecom wysoką
odporność termiczną oraz długą żywot-
ność. ŚwieceDuraSpeednagrzewająsięod
0 do 1300 °Cw czasie 2 sekund. Ponadto
świece DuraSpeed umożliwiają szybki roz-
ruch nowoczesnych silników wysokopręż-
nych nawet przy temperaturach dochodzą-
cychdo -28 °C.
Dzięki wysokiemu współczynnikowi prze-
wodzenia ciepła tworzywa ceramicznego,
świeca o nominalnym napięciu zasilania
7 V, może przez pewien czas być zasilana
napięciem sieci pokładowej samochodu
(12 V). W ten sposób, w ściśle kontrolowa-
nych przez sterownik warunkach, świeca
DuraSpeed szybko osiąga optymalną tem-
peraturę żarzeniaprzekraczającą1300 °C.
Nowe świece żarowe Bosch zapewniają
także przedłużony czas dogrzewania silni-
ka po uruchomieniu – maksymalnie nawet
do 15 minut, przy temperaturze pracy do-
chodzącej nawet do 1300 °C. Pozwala to
w znacznym stopniu ograniczyć hałas cha-
rakterystyczny dla pracy zimnego silnika
oraz obniżyć poziom emitowanych zanie-
czyszczeń. Dogrzewanie pracującego silni-
ka, pomaga w okresowej regeneracji filtra
cząstek stałych i zapobiega dymieniu przy
zmianie obciążenia silnika schładzanego w
faziehamowaniasilnikiem.Umożliwiająone
stosowanie turbosprężarek o niskim stop-
niu sprężania, większej mocy specyficznej
a także obniżają emisję dwutlenku węgla
i tlenków azotu.
Świece żaroweDuraterm
Trzonem aktualnej oferty świec żarowych
Bosch są wysoko wydajne świece Du-
raterm. Główną zaletą świec Duraterm
jest zastosowanie
samoregulującego się
elementu grzejnego
, wykonanego ze stopu
kobaltowo-żelaznego,
opatentowanego
przezfirmęBosch.Przyzastosowaniu takie-
go materiału opór elektryczny podnosi się
wraz z rosnącą temperaturą znacznie szyb-
ciej niż w przypadku standardowo używa-
negodo tego celuniklu. Temperaturapracy
świecy podczas dogrzewania zostajew ten
sposób samoczynnie ograniczona. Dzięki
nowoczesnejtechniceżarzeniaświeceDura-
termosiągają850°Cw4sekundy.Wwyniku
przedłużonego żarzeniaprzezmaksymalnie
3 minuty świece Dutarterm pozwalają
na redukcję dymienia oraz emisji zanie-
czyszczeń nawet o 40%. Produkty Dura-
term od lat są szeroko stosowane na wy-
posażeniu fabrycznym przez wszystkich
czołowych producentów silników wyso-
koprężnych, w tym również azjatyckich.
W przyszłości świece żarowe Bosch będą
nadal zaspokajać rosnącewymagania doty-
czącewspółczesnych silnikówDiesla, speł-
niając jednocześnie coraz surowsze normy
emisji spalin.
Bosch–światowynumer1
w technologiiDiesla
1...,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29 31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,...44
Powered by FlippingBook