NOWOŚCI ASORTYMENTOWE
czas jazdy na mokrej nawierzchni, układ skutecznie
reaguje już przy pierwszym hamowaniu, zapewniając
takie samo działanie w każdych warunkach atmosfe-
rycznych.
4. Maksymalne tarcie nawet przy maksymal-
nych naprężeniach
W wysokiej temperaturze roboczej spalanie żywic
znajdujących się w materiale ciernym klocka powo-
duje wytwarzanie gazów, które mogą spowodować
zjawisko fadingu, zmniejszając współczynnik tarcia
między klockiem a tarczą. Otwory umożliwiają szyb-
kie wydalenie gazów i równie szybkie przywrócenie
optymalnych warunków hamowania.
5. Chłodzenie układu hamulcowego
Obecność otworów poprawia zdolność odprowadza-
nia ciepła z tarczy i klocka ze względu na większy
przepływ powietrza, zwiększając wydajność całego
układu hamulcowego.
W nowej gamie Brembo Xtra szczególną uwagę po-
święcono także pełnej zgodności z najbardziej ry-
gorystycznymi wymogami dotyczącymi trwałości
i wytrzymałości. Aby produkt końcowy był wydajny
i przede wszystkim bezpieczny, niezwykle ważny jest
etap projektowania, a następnie produkcji tarcz. Pod-
czas projektowania każdej tarczy, inżynierowie Brem-
bo opracowują liczbę, wymiar, kształt i rozmieszcze-
nie wszystkich otworów.
W celu zapewnienia maksymalnych osiągów w każ-
dych warunkach oraz spełnienia wszystkich wymo-
gów bezpieczeństwa i wytrzymałości, tarcze Brembo
Xtra przechodzą testy na hamowni podwoziowej
i na drodze.