

INTER-NEWS
NOWOŚCI ASORTYMENTOWE
duje natychmiastową awarię sondy lambda.
Zazwyczaj mamy z nim do czynienia albo
podczas zimnego rozruchu silnika, albo
w przypadku zalania gorącej sondy zimną
wodą. W przypadku uderzenia mechanicz-
nego lub upuszczenia sondy, może nastąpić
jej fizyczne uszkodzenie i pęknięcie elemen-
tu pomiarowego. Uszkodzeniu może rów-
nież ulec okablowanie.
W celu uniknięcia szoku termicznego oraz
przedwczesnego zanieczyszczenia czujni-
ka, sondy lambda DENSO są wyposażone
w specjalne warstwy ochronne, które utrzy-
mują właściwą temperaturę i gwarantują
długą żywotność czujnika.
Nowe sondy lambda DENSO dla rynku
wtórnego
„Rosnący popyt oraz wciąż podwyższane
normy emisji spalin sprawiają, że sondy
lambda mają bardzo duży potencjał sprze-
dażowy na rynku wtórnym” – podkreśla
Stefan Verhoef, product manager DENSO.
„Czujniki A/F DENSO z charakterysty-
ką liniową ułatwiają pojazdom spełnienie
tych norm. Większość współczesnych syste-
mów sterowania silnikiem (EMS) opiera się
na informacjach dostarczanych przez sondy
regulacyjne, które znajdują się przed katali-
zatorem (albo bezpośrednio na nim). Sondy
typu A/F, zapewniając najbardziej dokładne
odczyty, są siłą rzeczy preferowanym rozwią-
zaniem”.
Zastosowania nowych sond lambda DENSO
można znaleźćw tabeli na poprzedniej stronie.