AKTUALNOŚCI
INTER-NEWS
Mercedes-Maybach w salonach
Nowa platforma podwoziowa CMA dla
Volvo
W polskich salonach Mercedes-Benz ru-
szyły zamówienia na limuzynę Mercedes-
-Maybach S 600 Pullman. Ceny topowego
modelu, z 6,5-metrowym nadwoziem oraz
oddzieloną od szoferki kabiną, rozpoczyna-
ją się w Polsce od 2,7 mln zł. Cztery osoby
mogą usiąść tu twarzami do siebie i zasłonić
szoferkę elektrycznie sterowaną szybą z moż-
liwością przyciemnienia za naciśnięciem
przycisku. Standardowo na pasażerów cze-
kają dwa wszechstronnie regulowane fotele
umieszczone przodem do kierunku jazdy.
Dwie kolejne osoby mogą usiąść na rozkła-
danych siedzeniach zamontowanych tyłem
do kierunku jazdy. Ukłonem w stronę kla-
sycznych limuzyn są trzy zamontowane
w podsufitce, analogowe wskaźniki, infor-
mujące pasażerów o temperaturze powietrza
na zewnątrz, prędkości pojazdu i aktualnej
godzinie. Do napędu Pullmana służy 6-li-
trowa jednostka V12 biturbo o mocy 390
kW (530 KM). Maksymalny moment ob-
rotowy o imponującej wartości 830 Nm
dostępny jest tu już od 1900 obr./min.
Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.
Standardowe wyposażenie modelu obejmu-
je m.in. ogumienie PAX, interkom do poro-
zumiewania się z szoferem przy zamkniętej
ściance działowej, chłodzony schowek oraz
zestaw multimedialny i 18,5-calowy ekran
dla pasażerów tylnych foteli, elektrycznie
sterowane rolety w tylnych oknach, a także
kute obręcze kół. (Fot. Daimler)
Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną
kompaktową platformą podwoziową CMA.
Ma ona posłużyć do stworzenia średniej
wielkości aut i zaoferowania modeli w tych
segmentach, w których marka nie była do-
tąd obecna. Dzięki niej kompaktowe mo-
dele szwedzkiej marki mają mieć te same,
zaawansowane funkcje i systemy, jakie
oferuje duża platforma SPA zastosowana
m.in. w nowym Volvo XC90. Kompakto-
we podwozie umożliwi zastosowanie w nim
silników spalinowych, a także hybrydowych
układów napędowych typu plug-in. Rozwi-
jana równolegle architektura elektroniczna
aut sprawi, że mniejsze modele będą wypo-
sażone w zaawansowane technologie znane
z flagowych modeli Volvo. Bogactwo funk-
cji multimedialnych, dotykowe sterowanie
funkcjami, czy liczne systemy bezpieczeń-
stwa to tylko niektóre z nich. Nowa platfor-
ma podwoziowa CMA (Compact Modular
Architecture) ma możliwość skalowania
i posłuży do budowy kilku odmian nadwo-
ziowych. Jest ona kluczowym elementem
strategii Volvo, która zakłada, że w ciągu
czterech lat marka wymieni wszystkie mo-
dele w swojej ofercie. Pierwsze auto zbudo-
wane na nowej, mniejszej platformie zade-
biutuje w 2017 roku. (Fot. Volvo)