Background Image
Previous Page  10 / 56 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 10 / 56 Next Page
Page Background

10

AKTUALNOŚCI - RYNEK

Renault prezentuje nowe Clio

Samoa Orange dla Seat Ateca

Renault Clio to samochód bijący wszel-

kie rekordy: najlepiej sprzedający się

francuski samochód, pierwszy samo-

chód, który dwukrotnie otrzymał tytuł

Europejskiego Samochodu Roku, naj-

lepiej sprzedający się we Francji samo-

chód przez 18 lat.

Dwadzieścia sześć lat po wprowadzeniu

na rynek pierwszego Clio, modelu, któ-

ry sprzedał się na całym świecie w liczbie

ponad 13 milionów sztuk, Renault pre-

zentuje Nowe Renault Clio. Z przodu

zmieniono grill, na którym znajduje się

logo Renault, a także dolną część osłony

chłodnicy, którą poszerzono, nadając

przodowi jeszcze bardziej nowoczesny

wygląd. Z tyłu zmodyfikowano dolny pas

nadwozia. W nowym Clio zastosowano

materiały wykończeniowe wcześniej za-

rezerwowane dla modeli z wyższych seg-

mentów. Do katalogu jednostek napędo-

wych dołączył mocny, oszczędny silnik

wysokoprężny Energy dCi 110, połączony

z sześciobiegową manualną skrzynią bie-

gów. Z sześciobiegową skrzynią manualną

będzie także współpracował silnik benzy-

nowy Energy TCE 120. Clio jest pierw-

szym samochodem Renault segmentu B,

dla którego dostępny będzie system nagło-

śnienia Bose®, zapewniający niezapomnia-

ne doznania muzyczne. (Fot. Renault)

Clio 1 debiutowało na rynku w roku 1990 zastępując Renault 5

Nowe Renault Clio

Nowy Seat Ateca przyciąga wzrok po-

marańczowym lakierem Samoa Orange

w metalicznym odcieniu. Jest to flago-

wy kolor pierwszego SUV-a marki Seat.

Projektanci zespołu Seata zainspirowali się

przy tworzeniu lakieru pomarańczowym,

niepowtarzalnym odcieniem barceloń-

skiego wybrzeża podczas wschodu słońca.

Z połączenia pigmentów i kreatywności

designerów powstały setki odcieni. Z nich

Dział Projektowania Kolorów Seata wy-

odrębnił tylko 12, a spośród nich jeden

szczególny – metaliczny Samoa Orange.

W sumie chemicy przetestowali aż 100

propozycji nowego koloru i zużyli ponad

1000 litrów farby.

Wielu użytkowników zwraca szczegól-

ną uwagę na barwę samochodu. Spe-

cjaliści Seata prognozują z trzyletnim

wyprzedzeniem, jakie trendy będą obo-

wiązywać w przyszłości, aby trafić w gust

przyszłych kierowców. Szczególnie po-

mocne są nowinki w modzie i architektu-

rze. Duże znaczenie mają rozmiar, kształt

czy rodzaj auta. „Małe samochody malu-

jemy na jasne, jednolite kolory, w prze-

ciwieństwie do większych modeli, które

lepiej prezentują się w ciemniejszych,

metalicznych odcieniach” – mówi Jordi

Font, szef Działu Projektowania Kolorów

Seat. „Ważnym aspektem wyboru lakieru

jest przeznaczenie samochodu. Inną gamę

barw zaproponujemy dla auta o sporto-

wym charakterze, a inną dla SUV-a” – do-

daje. „Paleta kolorów samochodu projek-

towana jest jednak nie tylko ze względu

na jego cechy. Dużą rolę odgrywa także

przyszły kierowca oraz jego otoczenie.

Jasne, odważne barwy świetnie pasują

do młodych ludzi. Ci starsi, dojrzali, pre-

ferują bardziej wyszukane kombinacje”

– tłumaczy Font. Są też kolory uniwersal-

ne, które idealnie sprawdzają się niezależ-

nie od okoliczności. Biały, szary i czarny

to najpopularniejsze odcienie wybierane

przez europejskich kierowców. (Fot. Seat)