10
AKTUALNOŚCI - RYNEK
Renault prezentuje nowe Clio
Samoa Orange dla Seat Ateca
Renault Clio to samochód bijący wszel-
kie rekordy: najlepiej sprzedający się
francuski samochód, pierwszy samo-
chód, który dwukrotnie otrzymał tytuł
Europejskiego Samochodu Roku, naj-
lepiej sprzedający się we Francji samo-
chód przez 18 lat.
Dwadzieścia sześć lat po wprowadzeniu
na rynek pierwszego Clio, modelu, któ-
ry sprzedał się na całym świecie w liczbie
ponad 13 milionów sztuk, Renault pre-
zentuje Nowe Renault Clio. Z przodu
zmieniono grill, na którym znajduje się
logo Renault, a także dolną część osłony
chłodnicy, którą poszerzono, nadając
przodowi jeszcze bardziej nowoczesny
wygląd. Z tyłu zmodyfikowano dolny pas
nadwozia. W nowym Clio zastosowano
materiały wykończeniowe wcześniej za-
rezerwowane dla modeli z wyższych seg-
mentów. Do katalogu jednostek napędo-
wych dołączył mocny, oszczędny silnik
wysokoprężny Energy dCi 110, połączony
z sześciobiegową manualną skrzynią bie-
gów. Z sześciobiegową skrzynią manualną
będzie także współpracował silnik benzy-
nowy Energy TCE 120. Clio jest pierw-
szym samochodem Renault segmentu B,
dla którego dostępny będzie system nagło-
śnienia Bose®, zapewniający niezapomnia-
ne doznania muzyczne. (Fot. Renault)
Clio 1 debiutowało na rynku w roku 1990 zastępując Renault 5
Nowe Renault Clio
Nowy Seat Ateca przyciąga wzrok po-
marańczowym lakierem Samoa Orange
w metalicznym odcieniu. Jest to flago-
wy kolor pierwszego SUV-a marki Seat.
Projektanci zespołu Seata zainspirowali się
przy tworzeniu lakieru pomarańczowym,
niepowtarzalnym odcieniem barceloń-
skiego wybrzeża podczas wschodu słońca.
Z połączenia pigmentów i kreatywności
designerów powstały setki odcieni. Z nich
Dział Projektowania Kolorów Seata wy-
odrębnił tylko 12, a spośród nich jeden
szczególny – metaliczny Samoa Orange.
W sumie chemicy przetestowali aż 100
propozycji nowego koloru i zużyli ponad
1000 litrów farby.
Wielu użytkowników zwraca szczegól-
ną uwagę na barwę samochodu. Spe-
cjaliści Seata prognozują z trzyletnim
wyprzedzeniem, jakie trendy będą obo-
wiązywać w przyszłości, aby trafić w gust
przyszłych kierowców. Szczególnie po-
mocne są nowinki w modzie i architektu-
rze. Duże znaczenie mają rozmiar, kształt
czy rodzaj auta. „Małe samochody malu-
jemy na jasne, jednolite kolory, w prze-
ciwieństwie do większych modeli, które
lepiej prezentują się w ciemniejszych,
metalicznych odcieniach” – mówi Jordi
Font, szef Działu Projektowania Kolorów
Seat. „Ważnym aspektem wyboru lakieru
jest przeznaczenie samochodu. Inną gamę
barw zaproponujemy dla auta o sporto-
wym charakterze, a inną dla SUV-a” – do-
daje. „Paleta kolorów samochodu projek-
towana jest jednak nie tylko ze względu
na jego cechy. Dużą rolę odgrywa także
przyszły kierowca oraz jego otoczenie.
Jasne, odważne barwy świetnie pasują
do młodych ludzi. Ci starsi, dojrzali, pre-
ferują bardziej wyszukane kombinacje”
– tłumaczy Font. Są też kolory uniwersal-
ne, które idealnie sprawdzają się niezależ-
nie od okoliczności. Biały, szary i czarny
to najpopularniejsze odcienie wybierane
przez europejskich kierowców. (Fot. Seat)