Background Image
Previous Page  12 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 12 / 52 Next Page
Page Background

AKTUALNOŚCI - RYNEK

12

W listopadzie w Kolonii Ford zapre-

zentował nową generację Forda Fiesty,

najbardziej zaawansowanego technolo-

gicznie małego samochódu na świecie.

Nowa generacja Fiesty jest wyposażona

w najbardziej zaawansowane technolo-

gie wsparcia kierowcy i łączności multi-

medialnej, jakie kiedykolwiek znalazły

się w wielkoseryjnym małym samocho-

dzie w Europie.

Ford Fiesta nowej generacji został wypo-

sażony w najlepsze w swojej klasie sys-

temy i technologie podnoszące poziom

komfortu, wygody i bezpieczeństwa. Za-

awansowane technologie wsparcia kierow-

cy są oparte na dwóch kamerach, trzech

radarach i 12 czujnikach ultradźwięko-

wych, które współpracując ze sobą, po-

tra ą monitorować teren obejmujący

360° wokół samochodu oraz monitoro-

wać drogę na dystansie do 130 m przed

nim. Wśród systemów wspomagania

są m.in. rozbudowany system wykrywania

pieszych (Pedestrian Detection), który

po raz pierwszy pomaga w unikaniu kolizji

w nocy, a także po raz pierwszy system ak-

tywnego wspomagania parkowania Ford

Active Park Assist, który pozwala uniknąć

stłuczek podczas autonomicznego procesu

parkowania. W palecie dostępnych jedno-

stek napędowych, są m.in. silnik benzyno-

wy 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM oraz

pierwszy w Fieście silnik wysokoprężny

1.5 TDCi rozwijający moc 120 KM.

(Fot. Ford)

W ubiegłym roku minęło 20 lat od mo-

mentu, gdy podczas Targów Motoryza-

cyjnych IAA we Frankfurcie nadMenem

koncern z Ingolstadt po raz pierwszy

zaprezentował model Audi A3.

Ten zupełnie nowy wówczas samochód

bazował na platformie Golfa IV. Już pierw-

sza generacja Audi A3 charakteryzowała

się jakością i wyposażona była w rozwią-

zania techniczne zarezerwowane wcześniej

wyłącznie dla samochodów klasy wyższej.

Stąd model ten uchodzi za założyciela seg-

mentu samochodów kompaktowych kla-

sy premium. Na początku Audi A3 było

dostępne wyłącznie jako trzydrzwiowy

hatchback w trzech wariantach wyposaże-

nia i z czterema różnymi silnikami - ben-

zynowymi i wysokoprężnymi. We wrze-

śniu roku 1998, Audi wyposażyło A3

w stały napęd na cztery koła quattro. Był

to pierwszy przypadek zastosowania tego

typu napędu w samochodzie kompakto-

wym. W marcu roku 1999, rodzina A3

powiększyła się o wariant pięciodrzwiowy.

Wiosną tego samego roku, cztery pierście-

nie poczyniły kolejny krok w rozwoju A3,

prezentując jego sportową wersję - Audi

S3. Rzędowy, czterocylindrowy silnik

o pojemności 1,8 litra, z turbosprężarką

i pięcioma zaworami na cylinder, genero-

wał moc 154 kW (210 KM). Podzieloną

na dwie części osłonę chłodnicy Audi A3

drugiej generacji, zastąpiła w 2005 roku

pojedynczo obramowana osłona chłod-

nicy Singleframe, stając się od tego mo-

mentu jednym z najbardziej charakte-

rystycznych elementów Audi. W 2008

roku zadebiutowało Audi A3 Cabriolet

z klasycznym dachem brezentowym. Trze-

cia, aktualnie produkowana generacja

Audi A3, po raz pierwszy dostępna jest

także jako limuzyna. W roku 2016 cała

seria A3 została technicznie odmłodzona.

(Fot. Audi)

20 lat modelu Audi A3

Ford Fiesta nowej generacji