Background Image
Previous Page  14 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 14 / 52 Next Page
Page Background

14

AKTUALNOŚCI - RYNEK

Parkowanie to prawdopodobnie jeden

z najbardziej kolizyjnych manewrów.

Badania pokazują, że jedna czwarta

kolizji związana jest właśnie z parko-

waniem. 47% kierowców parkuje dalej

od celu podróży, ponieważ chce unik-

nąć konieczności wykonania manewru

parkowania równoległego. Co więcej,

15% nigdy nie podejmuje próby wyko-

nania takiego manewru, a 75% przy-

znaje, iż parkowanie przed innymi sa-

mochodami jest dla nich stresujące.

Warto również pamiętać, że w ostatnich

20 latach średnia szerokość samochodu

osobowego zwiększyła się o około 16%,

natomiast wiele miejsc parkingowych

zachowało swoje dawne wymiary. Dla-

tego Ford zaprezentował nowy system

wspomagania kierowcy, dzięki któremu

parkowanie będzie jeszcze mniej stresu-

jące, a kierowca będzie potra ł zaparko-

wać pojazd nawet na wyjątkowo ciasnych

miejscach postojowych. Aktywowany

przyciskiem system kontroluje skręt koła

kierownicy, zmianę biegów oraz jazdę

do przodu i tyłu. System nie tylko potra-

samodzielnie wykonać manewr parko-

wania równoległego i prostopadłego, ale

także wyszukać odpowiednie miejsce po-

stojowe, dzięki pomiarom wykonywanym

przez zespół czujników. System monitoro-

wania ruchu prostopadłego z funkcją au-

tomatycznego hamowania wykorzystuje

czujniki radarowe do skanowania obsza-

ru za samochodem. Jeśli podczas cofania

kierowca nie zareaguje na sygnały ostrze-

gawcze, system automatycznie zahamuje,

unikając kolizji. Szerokokątny obraz z ka-

mery cofania, wyświetlany na głównym

ekranie, zapewnia dobry przegląd obszaru

za samochodem. Podczas cofania, kamera

ułatwia dostrzeżenie obiektów i pojazdów

poruszających się prostopadle do toru jaz-

dy samochodu. Obecnie trwają prace nad

rozszerzeniem funkcjonalności systemu,

który ma również wykrywać rowery i mo-

tocykle. (Fot. Ford)

W listopadzie 2016 roku w Los Angeles

miało miejsce uroczyste otwarcie

Porsche Experience Center. Jest to wy-

jątkowe miejsce, gdzie kierowcy z całe-

go świata mają możliwość nauczyć się

profesjonalnej jazdy samochodami

Porsche.

Centrum o powierzchni 20 hektarów jest

wyposażone w profesjonalne tory testo-

we, trasy i drogi, gdzie instruktorzy uczą

prawidłowo prowadzić Porsche. Moduły

szkoleniowe obejmują jazdy po dwóch

różnych torach, kurs o -road, test przy-

spieszenia na prostej, jak również jaz-

dy po płytach poślizgowych. Oprócz

tego, w centrum znajdują się wszystkie,

powstałe do tej pory, modele Porsche.

Porsche Experience Center to miejsce,

w którym każdy może zaznać odrobiny

luksusu, zaczynając od samochodów Por-

sche, a kończąc w pięciogwiazdkowej re-

stauracji z widokiem na jeden z lepszych

torów wyścigowych na świecie. Los Ange-

les to druga lokalizacja tego typu w USA.

Experience Center w Atlancie został

otwarty w maju 2015 roku wraz z nową

siedzibą rmy w USA. Na realizację obu

projektów wydano w sumie 160 milionów

dolarów - z czego 60 milionów dolarów

kosztowała lokalizacja w Los Angeles.

Podobne centra działają już w Le Mans,

Silverstone i Lipsku. Kolejny duży pro-

jekt jest realizowany w Szanghaju, a jego

otwarcie jest zaplanowane na ten rok.

(Fot. Porsche)

Bezstresowe parkowanie

Centrum Porsche w Los Angeles