18
AKTUALNOŚCI - RYNEK
To pierwszy model ze stajni Audi Sport
stworzony w nowej stylistyce RS. Jego
zupełnie nowy silnik 2.9 TFSI biturbo
generuje 331 kW (450 KM) mocy i roz-
wija 600 Nm momentu obrotowego.
Przód nowego Audi RS 5 Coupé
to dominacja masywnych wlotów po-
wietrza z typowymi dla modeli RS
kratownicami o strukturze plastra mio-
du. Osłona chłodnicy Singleframe jest
znacznie szersza i bardziej płaska niż
w modelu bazowym. Obok reflektorów
znajdują się dodatkowe, boczne wlo-
ty i wyloty powietrza. Opcjonalne re-
flektory diodowe Matrix odróżniają się
od standardowych przyciemnioną ramką.
Blistry quattro po bokach pojazdu pod-
kreślają poszerzone o 15 mm nadkola.
Typowy dla aut serii RS dyfuzor, owalne
końcówki rur układu wydechowego RS
oraz spojler zamontowany na powierzch-
ni klapy bagażnika, akcentują sportowe
pochodzenie modelu. Audi RS 5 Coupé
ma w standardzie napęd na cztery koła
i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy.
(fot. Audi)
Audi Tradition podczas największej
na świecie wystawy oldtimerów Techno
Classica w Essen pokazało swoje histo-
ryczne modele. Były to NSU Prinz 30
(rok produkcji 1962), NSU Sport Prinz
(rok produkcji 1964) i NSU 1000 TTS
(rok produkcji 1970).
Pokazany NSU Prinz to kompaktowy,
czteroosobowy samochód z chłodzonym
powietrzem dwucylindrowym silnikiem
o pojemności 583 cm
3
i mocy 20 KM.
Ogromny rynkowy sukces tego auta skło-
nił producenta do stworzenia dwóch ko-
lejnych, bardziej sportowych modeli. Były
to NSU 1000 z roku 1964 (fot.) i NSU
TT z 1965. Oba startowały w rajdach oraz
wyścigach i odnosiły ogromne sukcesy,
zwłaszcza w popularnych wówczas wyści-
gach górskich. Kolejną gwiazdą na stoisku
był NSU Ro 80, pod maską którego pra-
cował silnik Wankla. Ro 80 było najwięk-
szym, najbardziej awangardowym, ale też
niestety ostatnim samochodem marki
NSU. W roku 1969, z inicjatywy Vol-
kswagen AG, nastąpiła fuzja przedsiębior-
stwa z producentem z Ingolstadt – Auto
Union GmbH i powstało Audi NSU Auto
Union AG. W 1985 roku z tych połączo-
nych przedsiębiorstw powstała dzisiejsza
spółka akcyjna Audi AG.
(Fot. Audi)
Nowe Audi RS 5 Coupé
Historyczne NSU