Background Image
Previous Page  18 / 60 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 18 / 60 Next Page
Page Background

18

AKTUALNOŚCI - RYNEK

To pierwszy model ze stajni Audi Sport

stworzony w nowej stylistyce RS. Jego

zupełnie nowy silnik 2.9 TFSI biturbo

generuje 331 kW (450 KM) mocy i roz-

wija 600 Nm momentu obrotowego.

Przód nowego Audi RS 5 Coupé

to dominacja masywnych wlotów po-

wietrza z typowymi dla modeli RS

kratownicami o strukturze plastra mio-

du. Osłona chłodnicy Singleframe jest

znacznie szersza i bardziej płaska niż

w modelu bazowym. Obok reflektorów

znajdują się dodatkowe, boczne wlo-

ty i wyloty powietrza. Opcjonalne re-

flektory diodowe Matrix odróżniają się

od standardowych przyciemnioną ramką.

Blistry quattro po bokach pojazdu pod-

kreślają poszerzone o 15 mm nadkola.

Typowy dla aut serii RS dyfuzor, owalne

końcówki rur układu wydechowego RS

oraz spojler zamontowany na powierzch-

ni klapy bagażnika, akcentują sportowe

pochodzenie modelu. Audi RS 5 Coupé

ma w standardzie napęd na cztery koła

i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy.

(fot. Audi)

Audi Tradition podczas największej

na świecie wystawy oldtimerów Techno

Classica w Essen pokazało swoje histo-

ryczne modele. Były to NSU Prinz 30

(rok produkcji 1962), NSU Sport Prinz

(rok produkcji 1964) i NSU 1000 TTS

(rok produkcji 1970).

Pokazany NSU Prinz to kompaktowy,

czteroosobowy samochód z chłodzonym

powietrzem dwucylindrowym silnikiem

o pojemności 583 cm

3

i mocy 20 KM.

Ogromny rynkowy sukces tego auta skło-

nił producenta do stworzenia dwóch ko-

lejnych, bardziej sportowych modeli. Były

to NSU 1000 z roku 1964 (fot.) i NSU

TT z 1965. Oba startowały w rajdach oraz

wyścigach i odnosiły ogromne sukcesy,

zwłaszcza w popularnych wówczas wyści-

gach górskich. Kolejną gwiazdą na stoisku

był NSU Ro 80, pod maską którego pra-

cował silnik Wankla. Ro 80 było najwięk-

szym, najbardziej awangardowym, ale też

niestety ostatnim samochodem marki

NSU. W roku 1969, z inicjatywy Vol-

kswagen AG, nastąpiła fuzja przedsiębior-

stwa z producentem z Ingolstadt – Auto

Union GmbH i powstało Audi NSU Auto

Union AG. W 1985 roku z tych połączo-

nych przedsiębiorstw powstała dzisiejsza

spółka akcyjna Audi AG.

(Fot. Audi)

Nowe Audi RS 5 Coupé

Historyczne NSU