Background Image
Previous Page  20 / 60 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 20 / 60 Next Page
Page Background

20

AKTUALNOŚCI - RYNEK

Nadwozie pięciodrzwiowej Hondy Ci-

vic jest szersze, dłuższe i niższe od mo-

delu poprzedniej generacji, co pozwo-

liło uwypuklić sportowe cechy nowej

konstrukcji.

To bardzo dynamiczny pięciodrzwiowy

hatchback. Ma też krótsze zwisy zwraca-

jące uwagę na dobre właściwości aerody-

namiczne samochodu. Uzupełnieniem

całości jest agresywny przedni pas nad-

wozia, z którym komponują się

wydatne nadkola oraz

wyprofilowane wloty powietrza z przo-

du i z tyłu. Dzięki zastosowaniu szerszej

i dłuższej płyty podłogowej, inżynierom

Hondy udało się stworzyć przestronne

wnętrze. Jest całkowicie przeprojektowane

i wyróżnia się prostym designem, nowymi

rozwiązaniami technicznymi, wysokoga-

tunkowymi materiałami wykończeniowy-

mi, a także niżej umieszczonymi fotelami.

Dzięki temu kierowca czuje większą więź

ze swoim autem i ma lepszą widoczność

przez przednią szybę. Opracowany

przez Hondę system

informacji, rozrywki i łączności drugiej

generacji zapewnia integrację z Apple

CarPlay i Android Auto.

W nowej Hondzie Civic debiutują dwa

silniki benzynowe VTEC TURBO, które

zostały opracowane pod kątem wysokich

osiągów, zapewniających prawdziwą ra-

dość z jazdy tym autem.

(Fot. Honda)

Honda Civic 2017 dziesiątej generacji

Oferta silników wysokoprężnych zosta-

ła wzbogacona przez dodanie 4-cylin-

drowej, 2-litrowej jednostki z rodziny

Ingenium, wyposażonej w dwie turbo-

sprężarki i rozwijającej moc 240 KM.

Tak wysoka moc w połączeniu z momen-

tem obrotowym sięgającym 500 Nm za-

pewnia tradycyjne dla Jaguara doskonałe

osiągi bez podnoszenia kosztów eksploata-

cji auta.

Jaguar ogłosił wprowadzenie szeregu

modyfikacji w modelu F-PACE oraz

sportowych sedanach XF i XE. Zmia-

ny w samochodach roku modelowego

(MY18) obejmują wprowadzenie m.in.

najnowszych silników rodziny Ingenium,

opracowanych przez inżynierów Jaguar

Land Rover.

Nowe czterocylindrowe, dwulitrowe sil-

niki benzynowe o mocy 200 KM i 250

KM są zbudowane z wykorzystaniem

opracowanej przez Jaguar Land Rover

całkowicie aluminiowej konstrukcji o ni-

skim wewnętrznym tarciu, zapewniającej

doskonałe parametry cieplne i niską masę

silnika, dzięki czemu pojazd zużywa

mniej paliwa i charakteryzuje się lepszą

dynamiką.

We wzmocnionym silniku zastosowanie

znalazły tłoki, wał korbowy i wtryskiwa-

cze o większej wytrzymałości i wydajności,

a ponadto jest to pierwszy czterocylindro-

wy silnik Jaguar Land Rover z dwoma

turbosprężarkami w układzie twin tur-

bo. Dzięki sekwencyjnej konfiguracji,

zwiększają one moc silnika przy wysokich

prędkościach obrotowych, a zarazem za-

pewniają jego szybką reakcję na niższych

obrotach. Modele F-PACE, XF i XE z no-

wym silnikiem wysokoprężnym są ozna-

czone symbolem 25d.

(Fot. Jaguar)

Jaguar z nowymi silnikami