20
AKTUALNOŚCI - RYNEK
Nadwozie pięciodrzwiowej Hondy Ci-
vic jest szersze, dłuższe i niższe od mo-
delu poprzedniej generacji, co pozwo-
liło uwypuklić sportowe cechy nowej
konstrukcji.
To bardzo dynamiczny pięciodrzwiowy
hatchback. Ma też krótsze zwisy zwraca-
jące uwagę na dobre właściwości aerody-
namiczne samochodu. Uzupełnieniem
całości jest agresywny przedni pas nad-
wozia, z którym komponują się
wydatne nadkola oraz
wyprofilowane wloty powietrza z przo-
du i z tyłu. Dzięki zastosowaniu szerszej
i dłuższej płyty podłogowej, inżynierom
Hondy udało się stworzyć przestronne
wnętrze. Jest całkowicie przeprojektowane
i wyróżnia się prostym designem, nowymi
rozwiązaniami technicznymi, wysokoga-
tunkowymi materiałami wykończeniowy-
mi, a także niżej umieszczonymi fotelami.
Dzięki temu kierowca czuje większą więź
ze swoim autem i ma lepszą widoczność
przez przednią szybę. Opracowany
przez Hondę system
informacji, rozrywki i łączności drugiej
generacji zapewnia integrację z Apple
CarPlay i Android Auto.
W nowej Hondzie Civic debiutują dwa
silniki benzynowe VTEC TURBO, które
zostały opracowane pod kątem wysokich
osiągów, zapewniających prawdziwą ra-
dość z jazdy tym autem.
(Fot. Honda)
Honda Civic 2017 dziesiątej generacji
Oferta silników wysokoprężnych zosta-
ła wzbogacona przez dodanie 4-cylin-
drowej, 2-litrowej jednostki z rodziny
Ingenium, wyposażonej w dwie turbo-
sprężarki i rozwijającej moc 240 KM.
Tak wysoka moc w połączeniu z momen-
tem obrotowym sięgającym 500 Nm za-
pewnia tradycyjne dla Jaguara doskonałe
osiągi bez podnoszenia kosztów eksploata-
cji auta.
Jaguar ogłosił wprowadzenie szeregu
modyfikacji w modelu F-PACE oraz
sportowych sedanach XF i XE. Zmia-
ny w samochodach roku modelowego
(MY18) obejmują wprowadzenie m.in.
najnowszych silników rodziny Ingenium,
opracowanych przez inżynierów Jaguar
Land Rover.
Nowe czterocylindrowe, dwulitrowe sil-
niki benzynowe o mocy 200 KM i 250
KM są zbudowane z wykorzystaniem
opracowanej przez Jaguar Land Rover
całkowicie aluminiowej konstrukcji o ni-
skim wewnętrznym tarciu, zapewniającej
doskonałe parametry cieplne i niską masę
silnika, dzięki czemu pojazd zużywa
mniej paliwa i charakteryzuje się lepszą
dynamiką.
We wzmocnionym silniku zastosowanie
znalazły tłoki, wał korbowy i wtryskiwa-
cze o większej wytrzymałości i wydajności,
a ponadto jest to pierwszy czterocylindro-
wy silnik Jaguar Land Rover z dwoma
turbosprężarkami w układzie twin tur-
bo. Dzięki sekwencyjnej konfiguracji,
zwiększają one moc silnika przy wysokich
prędkościach obrotowych, a zarazem za-
pewniają jego szybką reakcję na niższych
obrotach. Modele F-PACE, XF i XE z no-
wym silnikiem wysokoprężnym są ozna-
czone symbolem 25d.
(Fot. Jaguar)
Jaguar z nowymi silnikami