Background Image
Previous Page  21 / 60 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 21 / 60 Next Page
Page Background

21

AKTUALNOŚCI - RYNEK

Limitowany Mercedes-Maybach

Wzbogacony asystent kierowcy VW

Premiera rynkowa wersji G 650

Landaulet, której produkcja w austriac-

kim Graz zostanie ograniczona do 99

egzemplarzy, nastąpi jesienią tego roku.

Mercedes-Maybach zaprezentował nowe

arcydzieło motoryzacyjnej inżynierii –

G 650 Landaulet. To pierwszy samo-

chód terenowy sygnowany przez markę

Mercedes-Maybach i kolejny jej model

po limuzynie Klasy S oraz kabriolecie S

650 Cabriolet.

G 650 Landaulet to unikalna kombi-

nacja luksusowej limuzyny i auta tere-

nowego. Podczas gdy kierowca i pasażer

z przodu mają nad głowami zamknięty

dach, podróżujący na osobnych fotelach

z tyłu mogą cieszyć się maksymalnym

komfortem również pod gołym niebem:

duży miękki dach składa się elektrycznie.

Na życzenie elektrycznie sterowana szkla-

na przegroda może oddzielić przednią

i tylną część kabiny. Co więcej, szkło moż-

na przyciemnić klawiszem.

Dzięki wydłużonemu do 3428 mm roz-

stawowi osi pasażerowie Mercedesa-

-Maybacha G 650 Landaulet korzy-

stają z dużej swobody. Fotele z Klasy

S znacząco zwiększają komfort: elektrycz-

nie regulowane w wielu płaszczyznach sie-

dzenia można rozłożyć do pozycji całko-

wicie leżącej. Aktywne, wielokonturowe

fotele z funkcją masażu mają nadmuchi-

wane komory powietrzne dla zapewnienia

wysokiego komfortu podróży i doskonałe-

go trzymania bocznego.

Znane z modeli AMG G 63 6x6 oraz

G 500 4x4

2

osie portalowe zapewnia-

ją imponujący prześwit równy 450 mm

i pozwalają pokonywać nawet ekstremalne

przeszkody. W przeciwieństwie do kon-

wencjonalnych sztywnych osi piasty kół

nie znajdują się tu na wysokości mecha-

nizmu różnicowego, ale z uwagi na prze-

kładnie portalowe są umieszczone znacz-

nie niżej. Oczywiście najnowsze wydanie

Klasy G dysponuje 100-procentowymi

blokadami dyferencjałów, które można

uruchamiać podczas jazdy, jak również

przełożeniem redukcyjnym. Wysoki kom-

fort jazdy zapewnia również najmocniej-

szy z dostępnych silnik – Mercedes-AMG

V12 biturbo, generujący moc 463 kW

(630 KM) oraz 1000 Nm maksymalnego

momentu obrotowego (średnie zużycie

paliwa wynosi 17 l/100 km).

(fot. Mercedes)

Volkswagen poszerzył zespół funkcji

systemu Car-Net. Dzięki temu jazda

samochodem stała się jeszcze bardziej

komfortowa.

Rozszerzona została m.in. usługa

Guide&Inform informująca o korkach

i utrudnieniach drogowych. W porówna-

niu z tradycyjnym radiowym systemem

informacji, dane online są udostępnia-

ne bez żadnych ograniczeń. Ostrzeżenia

są od razu uwzględniane przez system na-

wigacji, który oblicza alternatywną trasę

do wyznaczonego miejsca. Dostępna jest

również szczegółowa prognoza pogody

aktualizowana na bieżąco wraz z aktywną

mapą opadów.

Uzupełnieniem usługi Guide&Inform

jest funkcja wiadomości, która dostarcza

najświeższe informacje z portali i innych

zaprenumerowanych serwisów informa-

cyjnych z całego świata. Z kolei Pakiet Se-

curity&Service to prawdziwe wsparcie dla

użytkownika w każdej sytuacji: począwszy

od najkrótszej podróży, a skończywszy

na planowaniu wizyt w warsztacie. W sy-

tuacji awaryjnej użytkownik może samo-

dzielnie wezwać pomoc

– wystarczy, że skorzysta

z przycisku SOS zloka-

lizowanego w pobliżu

lusterka

wstecznego.

Zgłoszenie może zostać

również wysłane automa-

tycznie np. w przypadku

aktywacji poduszek po-

wietrznych alarm trafi

do centrali, która natych-

miast powiadomi służby

ratunkowe

(udostęp-

niając m.in. informacje

o lokalizacji oraz liczbie osób w kabinie

szacowanej na podstawie danych o zapię-

tych pasach bezpieczeństwa). Dzięki temu

kierowca jak i podróżni mogą otrzymać

fachową pomoc znacznie szybciej niż do-

tychczas.

(Fot. VW)