21
AKTUALNOŚCI - RYNEK
Limitowany Mercedes-Maybach
Wzbogacony asystent kierowcy VW
Premiera rynkowa wersji G 650
Landaulet, której produkcja w austriac-
kim Graz zostanie ograniczona do 99
egzemplarzy, nastąpi jesienią tego roku.
Mercedes-Maybach zaprezentował nowe
arcydzieło motoryzacyjnej inżynierii –
G 650 Landaulet. To pierwszy samo-
chód terenowy sygnowany przez markę
Mercedes-Maybach i kolejny jej model
po limuzynie Klasy S oraz kabriolecie S
650 Cabriolet.
G 650 Landaulet to unikalna kombi-
nacja luksusowej limuzyny i auta tere-
nowego. Podczas gdy kierowca i pasażer
z przodu mają nad głowami zamknięty
dach, podróżujący na osobnych fotelach
z tyłu mogą cieszyć się maksymalnym
komfortem również pod gołym niebem:
duży miękki dach składa się elektrycznie.
Na życzenie elektrycznie sterowana szkla-
na przegroda może oddzielić przednią
i tylną część kabiny. Co więcej, szkło moż-
na przyciemnić klawiszem.
Dzięki wydłużonemu do 3428 mm roz-
stawowi osi pasażerowie Mercedesa-
-Maybacha G 650 Landaulet korzy-
stają z dużej swobody. Fotele z Klasy
S znacząco zwiększają komfort: elektrycz-
nie regulowane w wielu płaszczyznach sie-
dzenia można rozłożyć do pozycji całko-
wicie leżącej. Aktywne, wielokonturowe
fotele z funkcją masażu mają nadmuchi-
wane komory powietrzne dla zapewnienia
wysokiego komfortu podróży i doskonałe-
go trzymania bocznego.
Znane z modeli AMG G 63 6x6 oraz
G 500 4x4
2
osie portalowe zapewnia-
ją imponujący prześwit równy 450 mm
i pozwalają pokonywać nawet ekstremalne
przeszkody. W przeciwieństwie do kon-
wencjonalnych sztywnych osi piasty kół
nie znajdują się tu na wysokości mecha-
nizmu różnicowego, ale z uwagi na prze-
kładnie portalowe są umieszczone znacz-
nie niżej. Oczywiście najnowsze wydanie
Klasy G dysponuje 100-procentowymi
blokadami dyferencjałów, które można
uruchamiać podczas jazdy, jak również
przełożeniem redukcyjnym. Wysoki kom-
fort jazdy zapewnia również najmocniej-
szy z dostępnych silnik – Mercedes-AMG
V12 biturbo, generujący moc 463 kW
(630 KM) oraz 1000 Nm maksymalnego
momentu obrotowego (średnie zużycie
paliwa wynosi 17 l/100 km).
(fot. Mercedes)
Volkswagen poszerzył zespół funkcji
systemu Car-Net. Dzięki temu jazda
samochodem stała się jeszcze bardziej
komfortowa.
Rozszerzona została m.in. usługa
Guide&Inform informująca o korkach
i utrudnieniach drogowych. W porówna-
niu z tradycyjnym radiowym systemem
informacji, dane online są udostępnia-
ne bez żadnych ograniczeń. Ostrzeżenia
są od razu uwzględniane przez system na-
wigacji, który oblicza alternatywną trasę
do wyznaczonego miejsca. Dostępna jest
również szczegółowa prognoza pogody
aktualizowana na bieżąco wraz z aktywną
mapą opadów.
Uzupełnieniem usługi Guide&Inform
jest funkcja wiadomości, która dostarcza
najświeższe informacje z portali i innych
zaprenumerowanych serwisów informa-
cyjnych z całego świata. Z kolei Pakiet Se-
curity&Service to prawdziwe wsparcie dla
użytkownika w każdej sytuacji: począwszy
od najkrótszej podróży, a skończywszy
na planowaniu wizyt w warsztacie. W sy-
tuacji awaryjnej użytkownik może samo-
dzielnie wezwać pomoc
– wystarczy, że skorzysta
z przycisku SOS zloka-
lizowanego w pobliżu
lusterka
wstecznego.
Zgłoszenie może zostać
również wysłane automa-
tycznie np. w przypadku
aktywacji poduszek po-
wietrznych alarm trafi
do centrali, która natych-
miast powiadomi służby
ratunkowe
(udostęp-
niając m.in. informacje
o lokalizacji oraz liczbie osób w kabinie
szacowanej na podstawie danych o zapię-
tych pasach bezpieczeństwa). Dzięki temu
kierowca jak i podróżni mogą otrzymać
fachową pomoc znacznie szybciej niż do-
tychczas.
(Fot. VW)