Background Image
Previous Page  31 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 31 / 64 Next Page
Page Background

P

olscy inżynierowiemają wła-

śnie swój czas na bardzo

wymagającym rynku nie-

mieckim. Aż trudno uwierzyć, jak

mocny skład polskich designerów

jest w Audi. Najbardziej rozpo-

znawalne designerskie nazwisko

wAudi to Kamil Łabanowicz, rocz-

nik 1981. Prawdopodobnie

pierwszy szkic

samochodu

wykonał, mając

5 lat. Podczas

studiów za-

projektował...

zderzaki do

Fiata Seicento

Sporting i brał

udział w konkursie

ANCI

CYBULSKI

na współczesną interpretację sa-

mochodu FSOWarszawa. Pierw-

szymwielkim sukcesem było jed-

nak 3. miejsce w organizowanym

w 2004 r. konkursie „Stile Italiano

Giovani 2004” za projekt sporto-

wej Alfy o nazwie Sensa. Nic więc

dziwnego, że Alfa Romeo od razu

zaproponowała Kamilowi stypen-

diumw elitarnej Scuola Politecnica

di Design w Mediolanie. Podczas

nauki spotkał wykładowców zwią-

zanych z Audi i od razu kolejny suk-

ces: staż w centrali Audi w Ingol-

stadt. Tam otrzymał propozycję

stałej pracy i trafił do zespołu,

który dopracowywał

KAMIL

PARYS

prototyp Audi R8. Polak miał zna-

czący wpływ na stylizację przodu

auta, dachu i profili bocznych.

W2018 r. stworzył projekt pierw-

szego elektrycznego SUV-a mar-

ki Audi: e-tron quattro concept.

W Audi rozwija się też Bogu-

sław Paruch. Wcześniej pra-

cował w Fordzie i brał udział

przy projektowaniu obecnego

S-Maxa, ale swoje największe

marzenia zrealizował w Audi.

Stworzył bardzo udany projekt

o nazwie Aicon.

Z kolei Parys Cybulski zapro-

jektował seryjną, najnowszą

wersję Audi A6. Teraz dumny

jest z nadwozia elektrycznego

modelu e-tron GT.

Polscy projektanci Audi: (od lewej)

Kamil Łabanowicz, Bogusław Paruch

i Parys Cybulski.

31

TOP

TEMAT