P
olscy inżynierowiemają wła-
śnie swój czas na bardzo
wymagającym rynku nie-
mieckim. Aż trudno uwierzyć, jak
mocny skład polskich designerów
jest w Audi. Najbardziej rozpo-
znawalne designerskie nazwisko
wAudi to Kamil Łabanowicz, rocz-
nik 1981. Prawdopodobnie
pierwszy szkic
samochodu
wykonał, mając
5 lat. Podczas
studiów za-
projektował...
zderzaki do
Fiata Seicento
Sporting i brał
udział w konkursie
ANCI
CYBULSKI
na współczesną interpretację sa-
mochodu FSOWarszawa. Pierw-
szymwielkim sukcesem było jed-
nak 3. miejsce w organizowanym
w 2004 r. konkursie „Stile Italiano
Giovani 2004” za projekt sporto-
wej Alfy o nazwie Sensa. Nic więc
dziwnego, że Alfa Romeo od razu
zaproponowała Kamilowi stypen-
diumw elitarnej Scuola Politecnica
di Design w Mediolanie. Podczas
nauki spotkał wykładowców zwią-
zanych z Audi i od razu kolejny suk-
ces: staż w centrali Audi w Ingol-
stadt. Tam otrzymał propozycję
stałej pracy i trafił do zespołu,
który dopracowywał
KAMIL
PARYS
prototyp Audi R8. Polak miał zna-
czący wpływ na stylizację przodu
auta, dachu i profili bocznych.
W2018 r. stworzył projekt pierw-
szego elektrycznego SUV-a mar-
ki Audi: e-tron quattro concept.
W Audi rozwija się też Bogu-
sław Paruch. Wcześniej pra-
cował w Fordzie i brał udział
przy projektowaniu obecnego
S-Maxa, ale swoje największe
marzenia zrealizował w Audi.
Stworzył bardzo udany projekt
o nazwie Aicon.
Z kolei Parys Cybulski zapro-
jektował seryjną, najnowszą
wersję Audi A6. Teraz dumny
jest z nadwozia elektrycznego
modelu e-tron GT.
Polscy projektanci Audi: (od lewej)
Kamil Łabanowicz, Bogusław Paruch
i Parys Cybulski.
31
TOP
TEMAT