POSTĘP TECHNOLOGICZNY W MOTORYZACJI SPRAWIA, ŻE SILNIKI STAJĄ SIĘ CORAZ MOCNIEJSZE
I CORAZ BARDZIEJ WYSILONE. A TO Z KOLEI OZNACZA ROSNĄCE OBCIĄŻENIA DLA OLEJU
SILNIKOWEGO. BY CHRONIĆ JEDNOSTKĘ NAPĘDOWĄ PRZED ZUŻYCIEM, OLEJ MUSI BYĆ WIĘC
MOCNIEJSZY I BARDZIEJ WYTRZYMAŁY NIŻ KIEDYKOLWIEK WCZEŚNIEJ. I WŁAŚNIE TAKI JEST
NAJNOWSZY CASTROL EDGE, WZBOGACONY SPECJALNĄ FORMUŁĄ FLUID TITANIUM.
K
onstruktorzy i inżynierowie prześci-
gają się w tworzeniu silników o co-
raz mniejszych pojemnościach sko-
kowych, które wymagają często oleju o bardzo
niskiej lepkości. Wszystko po to, by wciąż zmniej-
szać zużycie paliwa, a co za tym idzie, także emi-
sję CO
2
. Jednak klienci oczekują, że te zmniej-
szone i oszczędniejsze silniki będą oferowały
coraz większą moc, co z kolei przełoży się na
osiągi samochodu. Oznacza to rosnące obcią-
żenia w silnikach, a to z kolei stawia ogromne
wymagania wobec olejów silnikowych, które mu-
szą być bardziej trwałe i mocniejsze niż kiedy-
kolwiek przedtem.
Tarcie w silniku może zmniejszyć jego moc na-
wet o 10 proc., dlatego tak ważne jest zasto-
fot. dostawcy
Castrol EDGE
DOBRY, LEPSZY,
48
NASI
DOSTAWCY