K
YB nieustannie inwestuje
w rozwój nowoczesnych
technologii i metod badań,
aby w następnych latach jesz-
cze bardziej uatrakcyjnić swoją
ofertę produktową.
– KYB wśród wielu wiodących
światowych producentów pojaz-
dów ma silną pozycję na rynku
OE – mówi Jean François Huan,
Dyrektor ds. Zarządzania Pro-
duktem w KYB Europe. – Ory-
ginalne części KYB stosowane
są w jednym na pięć produ-
kowanych na świecie samo-
chodów, a to znaczy, że nowe
rozwiązania mogą być szybko
opracowywane i wprowadzane
KYB INWESTUJE W SZYBSZY ROZWÓJ PRODUKTU.
WWW.KYB-EUROPE.COM105 metrów i kącie nachylenia
0,5 proc., prosty tor z 15 pasa-
mi i 22 różnymi powierzchniami
oraz biegnąca przez japoński
las trasa o długości 1 kilometra,
przeznaczona do badania kon-
troli nad pojazdem oraz komfor-
tu jazdy. Całość rozciąga się na
powierzchni 580 tys. m
2
(około
64 boisk do piłki nożnej), na te-
renie którego, znajduje się tak-
że dział badań i rozwoju, gdzie
prowadzone są dalsze testy
i ich analizy. Dzięki tej inwesty-
cji KYB mógł skrócić czas pracy
nad produktami przeznaczonymi
zarówno dla segmentu OE, jak
i na rynek części zamiennych.
Dziś KYB jest niekwestionowa-
nym liderem nowości ofertowych
na rynku amortyzatorów.
Ostatnim etapem prac nad no-
wym produktem jest test dopa-
sowania w pojeździe, którego
zadaniem jest zapewnienie, że
funkcjonowanie oraz jakość pro-
duktu zostanie poddana pełnej
kontroli przed dopuszczeniem
go na europejski rynek części
zamiennych.
KYB Europe otworzył niedawno
we Francji nowe centrum mon-
tażowo-testowe, o powierzchni
700 m
2
. W centrum znajdują się
dwa podnośniki oraz pełne wy-
posażenie warsztatowe, włącza-
jąc w to sprzęt do sprawdzania
geometrii pojazdu metodą 3D.
Dodatkowo jest to również cen-
trum szkoleniowe dla dystrybu-
torów, pracowników warsztatów
oraz pracowników KYB.
NAJNOWSZE BADANIA RYNKOWE POKAZUJĄ,
ŻE W SEGMENCIE POJAZDÓW PONIŻEJ PIĘCIU LAT, KYB
POZOSTAJE JEDNYM Z LIDERÓW RYNKU, ZAPEWNIAJĄC
DOSKONAŁE POKRYCIE CZĘŚCI ZAMIENNYCH
DO EUROPEJSKIEGO PARKU SAMOCHODÓW.
fot. dostawcy
CENTRUM
BADAWCZO-ROZWOJOWE
również na rynek części za-
miennych.
Projektowaniem samego pro-
duktu zajmują się głównie in-
żynierowie z Japonii i Hisz-
panii, natomiast praca nad
rozwojem nowego asorty-
mentu amortyzatorów wyma-
ga współpracy i zaangażowa-
nia dedykowanych zespołów
z całego świata odpowiedzial-
nych za produkt. W 2011 r.
wybudowano w Kashio w Japonii
obiekt do przeprowadzania pro-
fesjonalnych badań. Kompleks
posiada kilka specjalistycznych
torów testowych, zaprojektowa-
nych specjalnie do opracowania
i testowania zawieszenia oraz ele-
mentów sterowania pojazdem.
W skład obiektu wchodzi duży
okrągły tor o promieniu ponad
14
Z RYNKU