WODA, WILGOĆ, LÓD, ŚNIEG, SÓL… BREMBO OFERUJE SZEREG ZAAWANSOWANYCH TECHNICZNIE ROZWIĄZAŃ UTRZYMUJĄCYCH
SKUTECZNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ UKŁADU HAMULCOWEGO W KAŻDYCH WARUNKACH.
T
arcze hamulcowe Brembo
powlekane lakierami UV
na bazie wody są ideal-
nym rozwiązaniem zapewnia-
jącym wysoką odporność na
korozyjne działanie czynników
atmosferycznych, wilgotność i ni-
skie temperatury. W porównaniu
z standardowym lakierem, po-
włoka ochronna na powierzchni
hamującej, dzwonie i średnicy
zewnętrznej zapewnia doskonałą
konserwację tarczy, co wykazały
testy w komorze solnej. Poprzez
eliminację lotnych związków or-
ganicznych LZO, powłoka UV
zmniejsza również wpływ emisji
CO
2
na środowisko.
DOBRY PŁYN HAMULCOWY
Płyn hamulcowy jest higroskopij-
ny, to znaczy posiada szczególną
cechę pochłaniania wilgoci! To po-
woduje obniżenie jego temperatury
wrzenia. Wmiarę nagrzewania się
układu hamulcowego, nadmierna
Hamulce Brembo
DAJĄ RADĘ
obecność wody w płynie zwięk-
sza prawdopodobieństwo jego
wrzenia, co skutkuje powstaniem
korków parowych (Vapour Lock),
a w konsekwencji wydłużeniem
drogi hamowania. Z kolei zbyt ni-
skie temperatury mają wpływ na
lepkość płynu, co zagraża prawi-
dłowemu funkcjonowaniu elektro-
nicznych układówwspomagania
hamulców i kontroli stabilności. Aby
zapewnić bezpieczne hamowa-
nie, Brembo proponuje płyn ha-
mulcowy o temperaturze wrzenia
wyższej niż wymagana norma,
a tym samymbardziej odporny na
„Vapour Lock”. Obniżona lepkość
i właściwości antykorozyjne płynu
hamulcowego Brembo Premium
Brake Fluid umożliwiają zacho-
wanie właściwości chemicznych
i konsystencji płynu.
IRYTUJĄCE ODGŁOSY?
Do walki z niskimi temperatura-
mi, wilgocią ale także irytujący-
DOBRE ZACISKI
Główną przyczyną niszczenia
zacisku hamulcowego jest sól.
W połączeniu z wilgocią może
spowodować korozję korpusu
zacisku, cylinderków hamulco-
wych oraz uszczelek. Konse-
kwencje mogą być poważne
i prowadzić nawet do blokady
zacisków.
Brembo oferuje na rynku wtór-
nym szeroką gamę regenerowa-
nych zacisków hamulcowych:
korpus zacisków jest regene-
rowany, czyszczony i testowany
po wymianie zużytych części na
nowe komponenty i zabezpie-
czeniu powierzchni specjalną
obróbką. Regenerowane zaci-
ski hamulcowe Brembo są nie
tylko przystępne cenowo i nie-
zawodne, ale stanowią również
przyjazne rozwiązanie dla śro-
dowiska.
* Zaciski regenerowane są dostępne
tylko na zamówienie.
fot. dostawcy
mi odgłosami, zaleca się stoso-
wanie smaru Brembo B-QUIET
przy wymianie klocków hamul-
cowych. Zastosowany między
stykającymi się metalowymi po-
wierzchniami zacisku i klocka,
skutecznie redukuje hałas ukła-
du hamulcowego, zachowując
jednocześnie stan swoich po-
dzespołów.
NAWIERCANE NA DESZCZ
Ostrożna jazda i dobre opony
pomagają uniknąć pułapek ha-
mowania w warunkach słabej
przyczepności. Jednak cienka
warstwa wody tworzy się rów-
nież na tarczach hamulcowych
i może znacząco wpływać na
przyczepność w początkowej
fazie hamowania. W takich sytu-
acjach nawiercane otwory na po-
wierzchni hamującej tarcz Brem-
bo Xtra pomagają przerwać film
wodny, a tym samym poprawić
wydajność całego układu.
PORADNIK
20