Background Image
Previous Page  26 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 26 / 36 Next Page
Page Background

w silniku 1.9 TDI 85 KW,

AUY – Ford Galaxy (WRG)

CZAS WYMIANY TRWA 2.6 H.

WYMIANA ROZRZĄDU

NAPĘD ROZRZĄDU W SILNIKU 1.9 TDI FORDA GALAXY JEST REALIZOWANY ZA POMOCĄ PASKA ROZRZĄDU. PODCZAS JEGO WYMIANY MOGĄ

POWSTAWAĆ BŁĘDY, WYNIKAJĄCE Z NIEPRAWIDŁOWEGO MONTAŻU. ABY OPERACJA TA PRZEBIEGŁA BEZPROBLEMOWO, EKSPERCI CONTITECH

POWER TRANSMISSION GROUP PRZEDSTAWIAJĄ SZCZEGÓŁOWĄ INSTRUKCJĘ, W KTÓREJ „KROK PO KROKU” WYJAŚNIAJĄ PROCEDURĘ

PRAWIDŁOWEJ WYMIANY PASKA Z UŻYCIEM ZESTAWÓW PASKA ROZRZĄDU CT1028K3, CT1028WP2 I CT1028WP4.

fot. dostawcy

PRAWIDŁOWY MONTAŻ WYMAGA

ZASTOSOWANIA NASTĘPUJĄCYCH

NARZĘDZI SPECJALNYCH:

Narzędzia znaleźć można w zestawach

ContiTech Tool Box i Tool Box V01.

1. narzędzie blokujące wałka rozrządu

OE (303-376) (Tool Box V01-6)

2. narzędzie blokujące wał korbowy OE

(310-085) (Tool Box V01-20)

3. klucz zaciskowy OE (205-072)

(Tool Box -3)

4. klucz napinający OE (303-1053)

(Tool Box V01-28)

5. trzpień blokujący rolki napinającej

OE (303-1054) (Tool Box V01-25)

PRACE PRZYGOTOWAWCZE:

Zidentyfikować pojazd przy użyciu kodu

silnika.

Odłączyć akumulator pojazdu.

Nie obracać wału korbowego lub wałka

rozrządu, gdy pasek rozrządu został

ściągnięty.

Obracać silnik w normalnym kierunku

obrotów (w prawo), o ile nie podano inaczej.

Obracać silnik TYLKO kołem zębatym

wału korbowego, a nie innymi kołami

zębatymi.

Zwrócić uwagę na wszystkie momenty

dokręcania.

Podnieść i podeprzeć przód pojazdu,

tak aby odprężyć przednie mocowanie

(poduszkę) silnika.

UWAGA:

Przed odłączeniem akumula-

tora zapisać lub zapamiętać kod radia.

ZDEMONTOWAĆ:

odłączyć przewód uzie-

mienia akumulatora i zdjąć obudowę filtra

powietrza, osłonę silnika, przewód inter-

coolera i wspornik, dolną osłonę silnika,

przewód wspomagania układu kierowni-

czego od silnika, pasek i napinacz układu

pomocniczego, górną i środkową osłonę

paska rozrządu, koło pasowe wału korbo-

wego, dolną osłonę paska rozrządu i przed-

nie mocowanie (poduszkę) silnika (w tym

celu podeprzeć silnik).

WSKAZÓWKA:

Podczas wymiany paska rozrządu,

powinny również zostać wymienione:

napinacz, rolka prowadząca i pompa

wody. W przypadku późniejszego

uszkodzenia pompy wody, procedura

wymiany musi być powtórzona przy

użyciu nowych części, ponieważ Ford

zabrania ponownego użycia starego

paska rozrządu w takiej sytuacji.

Konieczne jest zatem, aby zmienić

pompę wody w tym samym czasie,

w celu uniknięcia późniejszych awarii,

co wiąże się z niepotrzebnymi kosztami.

WAŻNE:

Producent zaleca sprawdzenie paska

rozrządu i jeśli to konieczne, wymianę

co 90 tys. km/5 lat dla pojazdów

wyprodukowanych po czerwcu 2003 r.

i co 60 tys. km/5 lat w samochodach

wyprodukowanych do maja 2003 r.

wraz z rolką napinającą i prowadzącą.

Producent określa częstotliwość wymiany

dla rolki napinającej i prowadzącej

co 180 tys. km/10 lat dla pojazdów

wyprodukowanych po czerwcu 2003 r.

i co 60 tys. km/5 lat dla pojazdów

wyprodukowanych do maja 2003 r.

PORADNIK

26