w silniku 1.9 TDI 85 KW,
AUY – Ford Galaxy (WRG)
CZAS WYMIANY TRWA 2.6 H.
WYMIANA ROZRZĄDU
NAPĘD ROZRZĄDU W SILNIKU 1.9 TDI FORDA GALAXY JEST REALIZOWANY ZA POMOCĄ PASKA ROZRZĄDU. PODCZAS JEGO WYMIANY MOGĄ
POWSTAWAĆ BŁĘDY, WYNIKAJĄCE Z NIEPRAWIDŁOWEGO MONTAŻU. ABY OPERACJA TA PRZEBIEGŁA BEZPROBLEMOWO, EKSPERCI CONTITECH
POWER TRANSMISSION GROUP PRZEDSTAWIAJĄ SZCZEGÓŁOWĄ INSTRUKCJĘ, W KTÓREJ „KROK PO KROKU” WYJAŚNIAJĄ PROCEDURĘ
PRAWIDŁOWEJ WYMIANY PASKA Z UŻYCIEM ZESTAWÓW PASKA ROZRZĄDU CT1028K3, CT1028WP2 I CT1028WP4.
fot. dostawcy
PRAWIDŁOWY MONTAŻ WYMAGA
ZASTOSOWANIA NASTĘPUJĄCYCH
NARZĘDZI SPECJALNYCH:
Narzędzia znaleźć można w zestawach
ContiTech Tool Box i Tool Box V01.
1. narzędzie blokujące wałka rozrządu
OE (303-376) (Tool Box V01-6)
2. narzędzie blokujące wał korbowy OE
(310-085) (Tool Box V01-20)
3. klucz zaciskowy OE (205-072)
(Tool Box -3)
4. klucz napinający OE (303-1053)
(Tool Box V01-28)
5. trzpień blokujący rolki napinającej
OE (303-1054) (Tool Box V01-25)
PRACE PRZYGOTOWAWCZE:
Zidentyfikować pojazd przy użyciu kodu
silnika.
Odłączyć akumulator pojazdu.
Nie obracać wału korbowego lub wałka
rozrządu, gdy pasek rozrządu został
ściągnięty.
Obracać silnik w normalnym kierunku
obrotów (w prawo), o ile nie podano inaczej.
Obracać silnik TYLKO kołem zębatym
wału korbowego, a nie innymi kołami
zębatymi.
Zwrócić uwagę na wszystkie momenty
dokręcania.
Podnieść i podeprzeć przód pojazdu,
tak aby odprężyć przednie mocowanie
(poduszkę) silnika.
UWAGA:
Przed odłączeniem akumula-
tora zapisać lub zapamiętać kod radia.
ZDEMONTOWAĆ:
odłączyć przewód uzie-
mienia akumulatora i zdjąć obudowę filtra
powietrza, osłonę silnika, przewód inter-
coolera i wspornik, dolną osłonę silnika,
przewód wspomagania układu kierowni-
czego od silnika, pasek i napinacz układu
pomocniczego, górną i środkową osłonę
paska rozrządu, koło pasowe wału korbo-
wego, dolną osłonę paska rozrządu i przed-
nie mocowanie (poduszkę) silnika (w tym
celu podeprzeć silnik).
WSKAZÓWKA:
Podczas wymiany paska rozrządu,
powinny również zostać wymienione:
napinacz, rolka prowadząca i pompa
wody. W przypadku późniejszego
uszkodzenia pompy wody, procedura
wymiany musi być powtórzona przy
użyciu nowych części, ponieważ Ford
zabrania ponownego użycia starego
paska rozrządu w takiej sytuacji.
Konieczne jest zatem, aby zmienić
pompę wody w tym samym czasie,
w celu uniknięcia późniejszych awarii,
co wiąże się z niepotrzebnymi kosztami.
WAŻNE:
Producent zaleca sprawdzenie paska
rozrządu i jeśli to konieczne, wymianę
co 90 tys. km/5 lat dla pojazdów
wyprodukowanych po czerwcu 2003 r.
i co 60 tys. km/5 lat w samochodach
wyprodukowanych do maja 2003 r.
wraz z rolką napinającą i prowadzącą.
Producent określa częstotliwość wymiany
dla rolki napinającej i prowadzącej
co 180 tys. km/10 lat dla pojazdów
wyprodukowanych po czerwcu 2003 r.
i co 60 tys. km/5 lat dla pojazdów
wyprodukowanych do maja 2003 r.
PORADNIK
26