Background Image
Previous Page  28 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 28 / 36 Next Page
Page Background

fot. dostawcy

1

Ustawić znaki odniesienia w położenie GMP 1 cylindra. W tym celu obracać

wałem korbowym w kierunku pracy silnika, aż do momentu, gdy oznaczenie

na wale korbowym znajdzie się tuż przed godz. 12-tą (zdj. 1) i „korona” na kole

zębatym wałka rozrządu jest w górnym położeniu (zdj. 2).

4

Poluzować nakrętkę rolki napinającej

i zluzować pasek rozrządu/rolkę

napinającą. (zdj. 4). W celu zluzowania,

obrócić mimośrodem rolki napinającej za

pomocą klucza napinającego OE (303-

1053) przeciwnie do ruchu wskazówek

zegara, aż do momentu, gdy możliwe

będzie włożenie trzpienia blokującego

rolki napinającej OE (303-1054) w rolkę

napinającą (zdj. 5, 6). Czasami w nowych

zestawach paska rozrządu, trzpień

blokujący rolkę napinającą jest luzem

(zdj. 7). Trzpień blokujący wymagany jest

tylko do poluzowania paska rozrządu.

Nie jest to w pełni automatyczny system

napinania! Używając klucza napinającego

OE (303-1053), zluzować mimośród

w kierunku ruchu wskazówek zegara.

Aby to zrobić, należy obrócić do oporu

mimośród i dokręcić nakrętkę ręką.

5

Teraz można zdemontować pasek

rozrządu.

3

Włożyć blokadę wału korbowego OE (303-085) (zdj. 1). Oznaczenie na narzędziu OE (303-085) musi się pokrywać

z oznaczeniem na kole zębatym.

2

Zamontować blokadę wałka rozrządu

OE (303-376) w wałek rozrządu (zdj. 3).

DEMONTAŻ:

TRZPIEŃ BLOKUJĄCY

WYMAGANY JEST

TYLKO DO POLUZOWANIA

PASKA ROZRZĄDU.

zdj. 1

zdj. 4

zdj. 5

zdj. 6

zdj. 7

zdj. 2

zdj. 3

PORADNIK

28