fot. dostawcy
1
Ustawić znaki odniesienia w położenie GMP 1 cylindra. W tym celu obracać
wałem korbowym w kierunku pracy silnika, aż do momentu, gdy oznaczenie
na wale korbowym znajdzie się tuż przed godz. 12-tą (zdj. 1) i „korona” na kole
zębatym wałka rozrządu jest w górnym położeniu (zdj. 2).
4
Poluzować nakrętkę rolki napinającej
i zluzować pasek rozrządu/rolkę
napinającą. (zdj. 4). W celu zluzowania,
obrócić mimośrodem rolki napinającej za
pomocą klucza napinającego OE (303-
1053) przeciwnie do ruchu wskazówek
zegara, aż do momentu, gdy możliwe
będzie włożenie trzpienia blokującego
rolki napinającej OE (303-1054) w rolkę
napinającą (zdj. 5, 6). Czasami w nowych
zestawach paska rozrządu, trzpień
blokujący rolkę napinającą jest luzem
(zdj. 7). Trzpień blokujący wymagany jest
tylko do poluzowania paska rozrządu.
Nie jest to w pełni automatyczny system
napinania! Używając klucza napinającego
OE (303-1053), zluzować mimośród
w kierunku ruchu wskazówek zegara.
Aby to zrobić, należy obrócić do oporu
mimośród i dokręcić nakrętkę ręką.
5
Teraz można zdemontować pasek
rozrządu.
3
Włożyć blokadę wału korbowego OE (303-085) (zdj. 1). Oznaczenie na narzędziu OE (303-085) musi się pokrywać
z oznaczeniem na kole zębatym.
2
Zamontować blokadę wałka rozrządu
OE (303-376) w wałek rozrządu (zdj. 3).
DEMONTAŻ:
TRZPIEŃ BLOKUJĄCY
WYMAGANY JEST
TYLKO DO POLUZOWANIA
PASKA ROZRZĄDU.
zdj. 1
zdj. 4
zdj. 5
zdj. 6
zdj. 7
zdj. 2
zdj. 3
PORADNIK
28