fot. dostawcy
1
Ustawić położenie zaworów tuż przed
GMP 1 cylindra aż oznaczenia na
kołach zębatych wałków rozrządu będą
w położeniu godziny 11. Na kole zębatym
zaworów wydechowych widoczna jest
szczelina, a na kole zębatym zaworów
ssących – kropka.
4
Włożyć blokadę koła
zamachowego – OE (303-393
oraz 303-393-02) w miejsce
rozrusznika (zdj. 5, 6, 7).
5
Następnie zdjąć koło pasowe wału
korbowego. Użyć uchwytu koła
pasowego wału korbowego
– OE (205-072), aby poluzować śrubę
koła pasowego.
6
Zdemontować dolną osłonę paska
rozrządu (zdj. 8).
7
Poluzować śrubę rolki napinającej
i zwolnić naciąg paska/napięcie rolki
napinającej, aż do momentu, gdy będzie
możliwe jej zablokowanie za pomocą
trzpienia blokującego rolki napinającej
– OE (303-1054).
8
Zdemontować pasek rozrządu.
3
Zamontować blokadę wałków
rozrządu – OE (303-1097)
na kołach zębatych wałków rozrządu.
Znaczniki na kołach zębatych wałków
rozrządu muszą pokrywać się
z oznaczeniami na krawędzi blokady
wałków rozrządu (zdj. 4).
2
Trzpień ustalający położenie
wału korbowego – OE (303-748)
zamontować w blok silnika (zdj. 3)
i następnie powoli obracać wałem
korbowym w kierunku zgodnym z obrotem
wskazówek zegara do momentu dotknięcia
wału do trzpienia. Obydwa znaki na kołach
zębatych wałków rozrządu muszą być teraz
w położeniu godziny 12.
DEMONTAŻ:
zdj. 3
zdj. 8
zdj. 4
zdj. 5
zdj. 6
zdj. 7
PORADNIK
20