Background Image
Previous Page  20 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 20 / 36 Next Page
Page Background

fot. dostawcy

1

Ustawić położenie zaworów tuż przed

GMP 1 cylindra aż oznaczenia na

kołach zębatych wałków rozrządu będą

w położeniu godziny 11. Na kole zębatym

zaworów wydechowych widoczna jest

szczelina, a na kole zębatym zaworów

ssących – kropka.

4

Włożyć blokadę koła

zamachowego – OE (303-393

oraz 303-393-02) w miejsce

rozrusznika (zdj. 5, 6, 7).

5

Następnie zdjąć koło pasowe wału

korbowego. Użyć uchwytu koła

pasowego wału korbowego

– OE (205-072), aby poluzować śrubę

koła pasowego.

6

Zdemontować dolną osłonę paska

rozrządu (zdj. 8).

7

Poluzować śrubę rolki napinającej

i zwolnić naciąg paska/napięcie rolki

napinającej, aż do momentu, gdy będzie

możliwe jej zablokowanie za pomocą

trzpienia blokującego rolki napinającej

– OE (303-1054).

8

Zdemontować pasek rozrządu.

3

Zamontować blokadę wałków

rozrządu – OE (303-1097)

na kołach zębatych wałków rozrządu.

Znaczniki na kołach zębatych wałków

rozrządu muszą pokrywać się

z oznaczeniami na krawędzi blokady

wałków rozrządu (zdj. 4).

2

Trzpień ustalający położenie

wału korbowego – OE (303-748)

zamontować w blok silnika (zdj. 3)

i następnie powoli obracać wałem

korbowym w kierunku zgodnym z obrotem

wskazówek zegara do momentu dotknięcia

wału do trzpienia. Obydwa znaki na kołach

zębatych wałków rozrządu muszą być teraz

w położeniu godziny 12.

DEMONTAŻ:

zdj. 3

zdj. 8

zdj. 4

zdj. 5

zdj. 6

zdj. 7

PORADNIK

20