Background Image
Previous Page  22 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 22 / 36 Next Page
Page Background

1

Sprawdzić lub ponownie ustawić

położenie faz rozrządu w taki sam

sposób jak przy demontażu (kroki 1–4).

2

Zamontować nową rolkę napinającą

i nową pompę wody.

3

Zamontować pasek rozrządu

począwszy od koła zębatego wałka

rozrządu zaworów wydechowych,

w kierunku zgodnym z obrotem

wskazówek zegara. Należy upewnić

się, czy pasek rozrządu nie jest zagięty

w czasie montażu! Pasek rozrządu musi

być napięty pomiędzy kołami zębatymi!

4

Usunąć trzpień blokujący rolki

napinającej.

5

Zamontować dolną osłonę paska

rozrządu.

6

Zamontować koło pasowe wału

korbowego. Użyć nowej śruby!

Uwaga: Są dostępne dwie śruby

o różnych długościach! Dla modelu przed

08.2005 roku M12x29 (40 Nm+90°),

dla modelu po 09.2005 roku M12x44.5

(40 Nm+90°). Należy sprawdzić

głębokość otworu w wale korbowym,

w celu określenia jakie nowe śruby

muszą być wykorzystane. Głębokość

42 mm = M12x29 mm; głębokość

52 mm = M12x44.5mm. Użyć uchwyt

koła pasowego wału korbowego

– OE (205-072)!

7

Usunąć narzędzia blokujące.

8

Obrócić wałem korbowym

dwukrotnie w kierunku zgodnym

z kierunkiem pracy silnika. Ustawić 1

cylinder w GMP. Zamontować blokadę

wałków rozrządu i wału korbowego.

Jeżeli nie można założyć blokady,

należy ponownie ustawić położenie faz

rozrządu. Sprawdzić ponownie napięcie

paska rozrządu.

10

Montaż: Osłona paska rozrządu

– 9 Nm, koło pompy wody

– 27 Nm, zamontować nowe paski

pomocnicze. Zaleca się użyć narzędzi

Conti

®

Elast Tool F01 i Uni Tool Elast

przy montażu pasków elastycznych;

śruby poduszki silnika (do wspornika

silnika 80 Nm; do nadwozia 90 Nm),

osłony silnika, przednie prawe koło,

osłonę silnika prawą.

11

Zapisać wymianę oryginalnego

paska rozrządu Continental PTG

na dostarczonej naklejce i umieścić ją

w komorze silnika. (zdj. 9).

MONTAŻ:

URUCHOMIĆ SILNIK LUB

WYKONAĆ JAZDĘ PRÓBNĄ.

9

Usunąć narzędzia blokujące,

wkręcić śrubę zaślepki z boku bloku

silnika (20 Nm). Zamontować pozostałe

elementy w kolejności odwrotnej do

demontażu.

PORADNIK

22

zdj. 9