1
Sprawdzić lub ponownie ustawić
położenie faz rozrządu w taki sam
sposób jak przy demontażu (kroki 1–4).
2
Zamontować nową rolkę napinającą
i nową pompę wody.
3
Zamontować pasek rozrządu
począwszy od koła zębatego wałka
rozrządu zaworów wydechowych,
w kierunku zgodnym z obrotem
wskazówek zegara. Należy upewnić
się, czy pasek rozrządu nie jest zagięty
w czasie montażu! Pasek rozrządu musi
być napięty pomiędzy kołami zębatymi!
4
Usunąć trzpień blokujący rolki
napinającej.
5
Zamontować dolną osłonę paska
rozrządu.
6
Zamontować koło pasowe wału
korbowego. Użyć nowej śruby!
Uwaga: Są dostępne dwie śruby
o różnych długościach! Dla modelu przed
08.2005 roku M12x29 (40 Nm+90°),
dla modelu po 09.2005 roku M12x44.5
(40 Nm+90°). Należy sprawdzić
głębokość otworu w wale korbowym,
w celu określenia jakie nowe śruby
muszą być wykorzystane. Głębokość
42 mm = M12x29 mm; głębokość
52 mm = M12x44.5mm. Użyć uchwyt
koła pasowego wału korbowego
– OE (205-072)!
7
Usunąć narzędzia blokujące.
8
Obrócić wałem korbowym
dwukrotnie w kierunku zgodnym
z kierunkiem pracy silnika. Ustawić 1
cylinder w GMP. Zamontować blokadę
wałków rozrządu i wału korbowego.
Jeżeli nie można założyć blokady,
należy ponownie ustawić położenie faz
rozrządu. Sprawdzić ponownie napięcie
paska rozrządu.
10
Montaż: Osłona paska rozrządu
– 9 Nm, koło pompy wody
– 27 Nm, zamontować nowe paski
pomocnicze. Zaleca się użyć narzędzi
Conti
®
Elast Tool F01 i Uni Tool Elast
przy montażu pasków elastycznych;
śruby poduszki silnika (do wspornika
silnika 80 Nm; do nadwozia 90 Nm),
osłony silnika, przednie prawe koło,
osłonę silnika prawą.
11
Zapisać wymianę oryginalnego
paska rozrządu Continental PTG
na dostarczonej naklejce i umieścić ją
w komorze silnika. (zdj. 9).
MONTAŻ:
URUCHOMIĆ SILNIK LUB
WYKONAĆ JAZDĘ PRÓBNĄ.
9
Usunąć narzędzia blokujące,
wkręcić śrubę zaślepki z boku bloku
silnika (20 Nm). Zamontować pozostałe
elementy w kolejności odwrotnej do
demontażu.
PORADNIK
22
zdj. 9