Background Image
Previous Page  18 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 18 / 36 Next Page
Page Background

w silniku 1.6 Ti o kodzie HXDA,

SIDA – Ford Focus C-Max

WYMIANA ROZRZĄDU

NAPĘD ROZRZĄDU W SILNIKU 1.6 TI O KODZIE HXDA, SIDA JEST REALIZOWANY ZA POMOCĄ PASKA ROZRZĄDU. PODCZAS JEGO WYMIANY

MOGĄ POWSTAĆ ISTOTNE BŁĘDY WYNIKAJĄCE Z NIEPRAWIDŁOWEGO MONTAŻU. ABY OPERACJA TA PRZEBIEGŁA BEZPROBLEMOWO, EKSPERCI

CONTINENTAL POWER TRANSMISSION GROUP PRZEDSTAWIAJĄ SZCZEGÓŁOWĄ INSTRUKCJĘ, W KTÓREJ „KROK PO KROKU” WYJAŚNIAJĄ

PROCEDURĘ PRAWIDŁOWEJ WYMIANY PASKA.

fot. dostawcy

D

zięki funkcjonalnemu wnętrzu, Ford

Focus C-Max spełnia wszelkie obec-

ne wymagania auta rodzinnego, jak

również auta do małego biznesu. Popular-

ność swoją zdobył m.in. dzięki zastosowa-

niu nowoczesnych jednostek silnikowych.

Silniki benzynowe dostarczane do tych po-

jazdów charakteryzują się długą żywotno-

ścią, a dzięki ich popularności dostępność

części na rynku jest nieograniczona.

PRACE PRZYGOTOWAWCZE:

Zidentyfikować pojazd przy użyciu

kodu silnika.

Odłączyć akumulator pojazdu.

Nie obracać wału korbowego lub wałka

rozrządu, gdy pasek rozrządu został

ściągnięty.

Wykręcić świece zapłonowe, aby

można było łatwiej obracać silnikiem.

Obracać silnik w normalnym kierunku

obrotów (w prawo).

Obracać silnik TYLKO kołem zębatym

wału korbowego, a nie innymi kołami

zębatymi.

Zwrócić uwagę na wszystkie momenty

dokręcania.

Podnieść i podeprzeć przód pojazdu,

aby odprężyć przednie mocowanie

(poduszkę)

UWAGA:

Przed odłączeniem akumulatora,

zapisać lub zapamiętać kod radia.

DEMONTAŻ:

Zdjąć koło przednie prawe i osłonę

błotnika, zbiornik układu wspomagania

(nie odłączać przewodów) i alternator,

paski napędu pomocniczego (uwaga:

są to paski elastyczne!). Aby usunąć

paski elastyczne, należy je przeciąć

nożem lub szczypcami, lub usunąć za

pomocą specjalnego paska z zestawu

narzędzi Conti

®

Uni Tool Elast.

Zdemontować pokrywę, rozrusznik,

złącze wielowtykowe wyłącznika

ciśnieniowego wspomagania układu

kierowniczego, zbiornik wyrównawczy

płynu chłodzącego (nie odłączać węży),

koło pasowe pompy wody, prawą

poduszkę silnika wraz z uchwytem,

a następnie usunąć górną osłonę paska

rozrządu, zaślepkę z boku bloku silnika

(zdj. 1 i 2).

PRAWIDŁOWY MONTAŻ WYMAGA

ZASTOSOWANIA NASTĘPUJĄCYCH

NARZĘDZI SPECJALNYCH:

1.

blokada wałków rozrządu

– OE (303-1097)

2.

trzpień ustalający położenie wału

korbowego – OE (303-748)

3.

blokada koła zamachowego

– OE (303-393) + OE (393-393-02)

4.

uchwyt koła pasowego wału

korbowego – OE (205-072)

5.

trzpień blokujący rolki napinającej

– OE (303-1054)

CZAS WYMIANY

WYNOSI 2,9 GODZINY.

PRODUCENT ZALECA SPRAWDZENIE

I, JEŚLI TO KONIECZNE, WYMIANĘ

PASKA ROZRZĄDU CO 160 TYS. KM,

LUB PRZED UPŁYWEM 8 LAT.

WSKAZÓWKA:

Jeśli pasek rozrządu jest

wymieniany, napinacz, rolka

prowadząca i pompa wody również

powinny zostać wymienione.

Mimo, iż pompa wody napędzana

jest paskiem wielorowkowym,

a nie paskiem rozrządu, jednak

w tym silniku napinacz paska

rozrządu jest zamocowany do

pompy wody. W przypadku

późniejszego uszkodzenia pompy

wody, procedura wymiany musi

być powtórzona przy użyciu

nowych części, ponieważ Ford

zabrania ponownego użycia starego

paska rozrządu w takiej sytuacji.

Konieczne jest, aby zmienić pompę

wody, jako część zestawu, w celu

uniknięcia późniejszych awarii

i niepotrzebnych kosztów.

zdj. 1

zdj. 2

PORADNIK

18