Background Image
Previous Page  24 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 24 / 36 Next Page
Page Background

24

Z RYNKU

Kierowcy często zastanawiają się, czy

wybrać oryginalny komplet wyciera-

czek Boscha, czy dobrać dwie wycie-

raczki pakowane pojedynczo, np. na

podstawie ich długości.

O ile było

to proste w przypadku samochodów

z tradycyjnym mocowaniem na hak,

to w pojazdach produkowanych po

2000 r. pojawia się wiele nowych

typów mocowań i dobór jest bardziej

skomplikowany. Co ważne, warto

wybrać komplet wycieraczek Aerotwin

dedykowany do danego samochodu,

zamiast dwóch pojedynczych, z kilku

powodów:

Idealne dopasowanie do samochodu

Długość wycieraczek w komplecie jest

idealnie dobrana do danego pojaz-

du, dzięki czemu oczyszczany jest od-

powiedni obszar szyby. W zestawach

występują długości piór, których nie

ma w ofercie wycieraczek pakowanych

pojedynczo, np. 680 mm, 625 mm

(nr skrócony zestawu A540S, do: Opel

Astra J), 555 mm (zestaw A934S, do

Audi A6 C6). Długość piór jest szcze-

gólne ważna w samochodach wypo-

sażonych w czujnik deszczu. Za krót-

kie pióro nie oczyszcza czujnika i może

powodować nieprawidłowe odczyty

(np. Fiat 500X, Ford Mondeo 2015).

Prosty dobór

W dedykowanym komplecie wystarczy

dobrać numer zestawu do pojazdu

z katalogu, programu ESI[tronic] 2.0

lub w nowej aplikacji na smartfony

Wiper App. Nie ma konieczności

sprawdzania długości ani rodzaju

mocowania. W samochodach osobo-

wych występuje obecnie ponad 10

typów mocowań wycieraczek. W orygi-

nalnym zestawie Aerotwin na wycie-

raczkach założony jest właściwy

adapter, co ułatwia i przyspiesza

montaż. W specjalnych przypadkach,

jak np. w Audi A6 C6 (zestaw A934S)

lub Mercedesie klasy C W203 (zestaw

A933S) czy Alfa Romeo Stelvio

(zestaw A863S) występują specjalne

rozwiązania mocowań wycieraczek

i nie da się na nich zamontować wycie-

raczek pakowanych pojedynczo.

Zgodność z wyposażeniem

fabrycznym samochodu

Dedykowany zestaw wycieraczek

Boscha to rozwiązanie takie, jak

w samochodach na pierwszym

montażu. Producenci samochodów

stosują wycieraczki Boscha na

wyposażeniu fabrycznym wielu

modeli, np. Ford Fiesta VII (zestaw

A404S). W niektórych zestawach

docisk wewnętrznej szyny

stabilizującej jest indywidualnie

dopasowany do pojazdu i różni się

od 2 wycieraczek pojedynczych,

np. A640S, Ford Focus III.

Dostosowanie do dużej

prędkości jazdy

Zestawy wycieraczek Aerotwin są

testowane przy prędkości do 160

km/h, co oznacza skuteczną pracę

również podczas jazdy autostradą.

Asymetryczny spojler

powoduje

lepsze przyleganie do szyby wycie-

raczek z dedykowanego kompletu

Boscha. Wycieraczki pojedyncze mają

spojler symetryczny i są testowane

przy prędkościach do 130 km/h.

Warto dodać, że zarówno wycie-

raczki pojedyncze Aerotwin Plus, jak

i komplety Bosch Aerotwin zapew-

niają perfekcyjne oczyszczanie szyby.

Zastosowano w nich pióra wyko-

nane z

2 rodzajów syntetycznej

gumy EPDM.

Dolna, twarda część

pióra równomiernie dolega do szyby,

skutecznie ją oczyszczając. Górna

część pióra jest miękka, co zapewnia

pracę bez pisków i przeskakiwania.

Tarcie podczas ruchu po szybie obni-

żono do minimum dzięki

polimerowej

powłoce przeciwpoślizgowej PPP.

Technologia ta znacząco przedłuża

żywotność wycieraczek.

Wycieraczki Aerotwin

FACHOWCY WIEDZĄ

Idealne dopasowanie do

samochodu, perfekcyjne

oczyszczanie szyby, prosty

dobór – to wszystko

powoduje, że najlepszym

wyborem jest dedykowany

zestaw wycieraczek Boscha

Oryginalny

zestaw

– najlepszy wybór

• idealne dopasowanie

do samochodu

• prosty

dobór

perfekcyjne •

oczyszczanie szyby