PAMIĘTAJ!
Odpowiednia kolejność i pozycja
montażowa wszystkich elementów
składowych ma kluczowy
wpływ na poprawność działania
i funkcjonowania całego zespołu
tłumiąco-resorującego. Nie
używaj narzędzi typu żaba do
przytrzymania tłoczyska podczas
dokręcania, gdyż może ona
uszkodzić powierzchnię chromową
i doprowadzić do wycieku oleju
i uszkodzenia amortyzatora. Używaj
tylko odpowiednich narzędzi
przeznaczonych do tego celu.
17
Umieść nowy amortyzator KYB,
sprężynę zawieszenia, górny zestaw
montażowy oraz zestaw osłonowo-
-ochronny w kolumnowym ściskaczu
pneumatycznym z bramką zabezpieczającą
i zmontuj całą kolumnę. Górną nakrętkę
dokręć momentem [48 Nm], używając
klucza dynamometrycznego.
18
Wycięcie w górnym mocowaniu, element ustalajacy położenie łożyska
oporowego oraz trzpień pozycjonujący amortyzator w zwrotnicy muszą układać się
w osi pionowej kolumny McPherson.
19
Włóż amortyzator od dołu
i przytrzymując go jedną ręką, przykręć
trzy górne śruby mocujące. Pamiętaj,
aby dokręcić je tylko wstępnym
momentem.
20
Użyj podnośnika hydraulicznego, aby
odpowiednio wpasować amortyzator
w otwór mocowania w zwrotnicy.
21
Wyjmij element rozszerzający otwór
mocowania amortyzatora w zwrotnicy.
22
Wkręć śrubę mocującą amortyzator w zwrotnicy, stosując na jej gwint
specjalistyczny klej. Śrubę należy dokręcić momentem [90 Nm], używając klucza
dynamometrycznego.
PORADNIK
28