Background Image
Previous Page  28 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 28 / 36 Next Page
Page Background

PAMIĘTAJ!

Odpowiednia kolejność i pozycja

montażowa wszystkich elementów

składowych ma kluczowy

wpływ na poprawność działania

i funkcjonowania całego zespołu

tłumiąco-resorującego. Nie

używaj narzędzi typu żaba do

przytrzymania tłoczyska podczas

dokręcania, gdyż może ona

uszkodzić powierzchnię chromową

i doprowadzić do wycieku oleju

i uszkodzenia amortyzatora. Używaj

tylko odpowiednich narzędzi

przeznaczonych do tego celu.

17

Umieść nowy amortyzator KYB,

sprężynę zawieszenia, górny zestaw

montażowy oraz zestaw osłonowo-

-ochronny w kolumnowym ściskaczu

pneumatycznym z bramką zabezpieczającą

i zmontuj całą kolumnę. Górną nakrętkę

dokręć momentem [48 Nm], używając

klucza dynamometrycznego.

18

Wycięcie w górnym mocowaniu, element ustalajacy położenie łożyska

oporowego oraz trzpień pozycjonujący amortyzator w zwrotnicy muszą układać się

w osi pionowej kolumny McPherson.

19

Włóż amortyzator od dołu

i przytrzymując go jedną ręką, przykręć

trzy górne śruby mocujące. Pamiętaj,

aby dokręcić je tylko wstępnym

momentem.

20

Użyj podnośnika hydraulicznego, aby

odpowiednio wpasować amortyzator

w otwór mocowania w zwrotnicy.

21

Wyjmij element rozszerzający otwór

mocowania amortyzatora w zwrotnicy.

22

Wkręć śrubę mocującą amortyzator w zwrotnicy, stosując na jej gwint

specjalistyczny klej. Śrubę należy dokręcić momentem [90 Nm], używając klucza

dynamometrycznego.

PORADNIK

28