PAMIĘTAJ!
Z uwagi na potencjalne ryzyko
nieprawidłowego składowania/
transportowania, przed
przystąpieniem do montażu
zalecane jest PRZEPOMPOWANIE
[ODPOWIETRZENIE] amortyzatora
dwururowego, w celu uzyskania
optymalnych właściwości
tłumiących.
PRZEPOMPOWANIE należy
przeprowadzić w pozycji roboczej
amortyzatora [pozycja pionowa].
6
Używając wybijaka, wysuń
amortyzator z mocowania zwrotnicy.
9
Zdejmij gumową uszczelkę maski
przy podszybiu.
11
Odkręć śruby mocujące osłonę
mechanizmu wycieraczek.
14
Wyjmij osłonę mechanizmu
wycieraczek.
16
Wymontowaną kolumnę amortyzatora należy umieścić w odpowiednim ściskaczu
(najlepiej w kolumnowym ściskaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą)
i zdemontować wszystkie elementy. Następnie należy sprawdzić dokładnie ich
stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów
współpracujących: górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo-ochronnego
oraz sprężyny zawieszenia.
12
Odkręć śruby i zdemontuj
zbiorniczek płynu hamulcowego.
15
Odkręć trzy śruby mocujące kolumnę
amortyzatora od góry. Przytrzymaj
amortyzator jedną ręką, aby nie wypadł
i wyjmij od dołu całą kolumnę.
13
Odkręć śruby mocujące
mechanizm wycieraczek.
10
Zdejmij zabezpieczenia i zdemontuj plastikową osłonę podszybia.
7
Zaleca się,
podwieszenie
zwrotnicy
wraz z półosią
przy pomocy
specjalnych zaczepów do sąsiednich
elementów zawieszenia, w celu
całkowitego odciążenia i zabezpieczenia
przed uszkodzeniem wewnętrznego
przegubu homokinetycznego.
8
Zdejmij zabezpieczenia oraz
zdemontuj ramiona wycieraczek.
PORADNIK
27