Inter-News - page 10

INTER-NEWS
AKTUALNOŚCI
Najczęściej podrabiane produkty trafiają na
polski rynek głównie z Chin i na pierwszy
rzut oka są nie do odróżnienia od oryginałów.
Ostatniowypowiedział imwojnę
Alcar
, dystry-
butor felg. W sklepach internetowych pojawiły
się podróbki stalowych felg
KFZ
z logo firmy,
a także z oznaczeniami odwołującymi się do
katalogu felg stalowych i aluminiowych
Alcar
.
Zdaniem Grzegorza Krzyżanowskiego, Dyrek-
tora Generalnego
Alcar
Polska, skala zjawiska
jest dość duża. „Głównym powodem jest po-
pularność oferty felg stalowych
KFZ
i dość
powszechna znajomość naszych czterocyfro-
wychnumerów referencyjnych. Z koleiwysoka
jakość felg
KFZ
, produkowanychwNiemczech
i w Szwajcarii, potwierdzona homologacjami i
certyfikatami TUV, powoduje że podszywanie
się pod nią jest gwarantem dobrego przyjęcia
przez rynek” –wyjaśnia Grzegorz Krzyżanow-
ski. Na ogół są to felgi „no name” produko-
wane w Chinach lub Indiach, a czasami felgi
sygnowane chińską lub inną azjatycką marką,
ale dodatkowo opisane jako felgi
KFZ
z unikal-
nym czterocyfrowym numerem. Zdarzają się
również felgi różnych marek po demontażu
samochodu lub też felgi z odzysku z pierw-
szego montażu, opisane również jako
KFZ
i
też z przypisanym czterocyfrowym numerem.
„Wszystkie te felgi pod żadnym pozorem nie
mają prawa nosić naszych numerów identy-
fikacyjnych, nie mówiąc już o samej marce
KFZ
. Ich dystrybutorzy opisując je naszymi
znakami towarowymi, liczą po pierwsze na
to, że nie wszyscy klienci wiedzą jak odróżnić
podróbkęodoryginału, apodrugiedzięki temu
mają szansę na zaistnienie w internetowych
wyszukiwarkach. Przypisanie naszego nume-
ru, umożliwia podróbce znalezienie się wśród
innych prawidłowo opisanych felg” – dodaje
Grzegorz Krzyżanowski. Podrobione felgi nie
mają nic wspólnego z marką
KFZ
ani też na
ogół nie spełniają podstawowych wymogów
technicznych narzuconych przez producenta
konkretnego auta. Aby dokładnie zbadać zja-
wisko firma
Alcar
dokonała szeregu zakupów
kontrolowanych i przeprowadziła testy podró-
bek.
Pierwszymsygnałemostrzegawczymwskazu-
jącym, że mamy do czynienia z podróbką na
ogół jest zbyt niska cena. Wprawdzie podro-
bione felgi są wykonane niechlujnie, ale to
najczęściej można zauważyć dopiero porów-
nując je z oryginałami. Felgi oryginalne mają
zawsze wybite oznaczenia na tarczy i na ob-
ręczy. Natomiast chińskie podróbki posiadają
jedynienaklejki z imitacją znaków towarowych.
„W tym roku wszystkie przypadki podrabiania
naszych felg będą kierowane do prokuratury
lub na policję. W naszym i naszych klientów
interesie jest dystrybuowanienapolskim rynku
tylkoproduktówspełniającychwymogi bezpie-
czeństwa ichużytkowników”– zapewniaGrze-
gorz Krzyżanowski.
„Bądź prawdziwy, kupuj prawdziwe”
Podrabiane felgi to tylko wierzchołek góry lo-
dowej na rynkuczęścimotoryzacyjnych. Z tym
nieuczciwym i niebezpiecznym procederem
walczy też czołowy producent łożysk, firma
SKF
. Podrabiane łożyska pochodzą głównie z
Chin, Indii i Turcji. Lokalny producent-fałszerz
opłaca eksportera, którego zadaniem jest
rozpowszechnienie podrobionego towaru za
granicą. Aby utrudnić odróżnienia łożyska ory-
ginalnego od podrobionego, detaliści mieszają
w dostawach obie partie towaru. W 2011 sło-
waccycelnicywewspółpracy z
SKF
zatrzyma-
li partię podrobionego towaru o łącznej masie
6 ton.
Uwaga na żarówki i lampy
ksenonowe...
Problem podróbek dotyka także producen-
tów markowych źródeł światła. „Gdyby nie
chodziło o nieuczciwe działania, można by z
przymrużeniem oka powiedzieć, że to wyraz
uznania dla produktów tych firm. Na polskim
rynku niestety także można znaleźć podróbki
produktów
Osram
, ale na szczęście nie jest
to skala masowa” - mówi Andrzej Przybylski
z firmy
Osram
. Producent monitoruje rynek i
reaguje w uzasadnionych przypadkach. „Mo-
żemy także liczyć na sprawne działanie służb
celnych, którym w przeszłości nie raz udało
Podróbki wmotoryzacji
- czy to już codzienność?
Autor: Joanna Piszcz, Motofaktor.pl
W ciągu ostatnich dziesięciu lat produkcja podrobionych produktów na świecie wzrosła aż o 10 tys. pro-
cent. Wśród nich coraz częściej zdarzają się także części motoryzacyjne. Producenci działający w naszej
branży szukają sposobów ograniczenia tego procederu, który nie tylko godzi w ich zyski, ale także naraża
na niebezpieczeństwo kierowców.
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...44
Powered by FlippingBook