WARSZTAT
INTER-NEWS
OE (303-393 and 303-393-02) w miej-
sce rozrusznika (Zdj. 5, 6 i 7).
5. Następnie zdjąć koło pasowe wału kor-
bowego. Użyć uchwytu koła pasowego
wału korbowego – OE (205-072), aby
poluzować śrubę koła pasowego.
6. Zdemontować dolną osłonę paska roz-
rządu (Zdj. 8).
7. Poluzować śrubę rolki napinającej
i zwolnić naciąg paska/napięcie rolki
napinającej, aż do momentu, gdy
będzie możliwe jej zablokowanie za po-
mocą trzpienia blokującego rolki napi-
nającej – OE (303-1054).
8. Zdemontować pasek rozrządu.
Montaż:
1. Sprawdzić lub ponownie ustawić
położenie faz rozrządu w taki sam
sposób jak przy demontażu (kroki 1–4).
2. Zamontować nową rolkę napinającą
i nową pompę wody.
3. Zamontować pasek rozrządu począwszy
od koła zębatego wałka rozrządu
zaworów wydechowych, w kierunku
zgodnym z obrotem wskazówek zegara.
Należy upewnić się, czy pasek rozrządu
nie jest zagięty w czasie montażu! Pasek
rozrządu musi być napięty pomiędzy
kołami zębatymi!
4. Usunąć trzpień blokujący rolki napina-
jącej.
5. Zamontować dolną osłonę paska roz-
rządu.
6. Zamontować koło pasowe wału kor-
bowego. Użyć nowej śruby! Uwaga:
Są dostępne dwie śruby o różnych
długościach! Dla modelu produ-
kowanego przed 08.2005 M12x29
(40Nm+90°), dla modelu produ-
kowanego po 09.2005 M12x44.5
(40Nm+90°).
Należy
sprawdzić
głębokość otworu w wale korbowym,
w celu określenia jakie nowe śruby
muszą być wykorzystane. Głębokość
42 mm = M12x29mm; głębokość
52mm = M12x44.5mm. Użyć uchwyt
koła pasowego wału korbowego – OE
(205-072)!
7. Usunąć narzędzia blokujące.
8. Obrócić wałem korbowym dwukrotnie
w kierunku zgodnym z kierunkiem pra-
cy silnika. Ustawić 1 cylinder w GMP.
Zamontować blokadę wałków rozrządu
i wału korbowego. Jeżeli nie można
założyć blokady, należy ponownie usta-
wić położenie faz rozrządu. Sprawdzić
ponownie napięcie paska rozrządu.
9. Usunąć narzędzia blokujące, wkręcić
śrubę zaślepki z boku bloku silni-
ka (20Nm). Zamontować pozostałe
elementy w kolejności odwrotnej
do demontażu.
10. Osłona paska rozrządu – 9Nm, koło
pompy wody - 27Nm, zamontować
nowe paski pomocnicze. Zaleca się
użyć narzędzi ContiTech Elast Tool
F01 i Uni Tool Elast przy montażu
pasków elastycznych; śruby poduszki
silnika (do wspornika silnika 80 Nm;
do nadwozia 90 Nm), osłony silnika,
przednie prawe koło, osłonę silnika
prawą.
11. Zapisać wymianę oryginalnego paska
rozrządu ContiTech na dostarczonej
naklejce (Zdj. 9) i umieścić ją w ko-
morze silnika.
Uruchomić silnik lub wykonać jazdę
próbną.
Zdj. 4
Zdj. 5
Zdj. 6
Zdj. 7
Zdj. 8
Zdj. 9