Regenerowane wtryskiwacze Common Rail
do samochodów osobowych i dostawczych – BX
Elektrycznie sterowane wtryskiwacze to jedne z najważniej-
szych elementów systemu wtryskowego Common Rail. Pro-
dukty te dostępne są również jako regenerowane fabrycznie
– Bosch eXchange (BX). Regeneracja Bosch polega na wymia-
nie wszystkich zużywających się części wtryskiwacza. Wymiana
obejmuje następujące elementy: rozpylacz, nakrętkę, sprężyny,
zestaw zaworu, pierścień uszczelniający komorę wysokociśnie-
niową i króciec przyłączeniowy. Wysoka precyzja standardów
produkcyjnych wraz z restrykcyjną kontrolą jakości gwarantują
maksymalną niezawodność eksploatacji.
Przy naprawie samochodu warto skorzystać z programu Bosch
eXchange, ponieważ obniża to znacznie koszt naprawy. Nie-
sprawny lub niefachowo naprawiony wtryskiwacz może skut-
kować problemami w eksploatacji samochodu, doprowadzając
nawet do uszkodzenia silnika. Konsekwencje wynikające z roz-
szczelnienia układu Common Rail o ciśnieniu do 2500 barów
mogą być kosztowne.
Wtryskiwacze piezoelektryczne nie są naprawialne w serwisach
Diesla, natomiast są dostępne w ramach programu BX. Dlatego
program wymiany części Bosch eXchange jest bardzo dobrym
wyborem.
Przyczyna
Prawdopodobny skutek
Dodatkowe ryzyka
Pozostawienie starego rozpylacza
i nakrętki
Nieszczelność rozpylacza lub nakrętki,
niewłaściwy przebieg wtrysku
Obniżenie mocy silnika, zwiększenie
emisji zanieczyszczeń lub uszkodzenie silnika
Wymiana zespołu zaworu na
nieoryginalny
Zmiana precyzyjnej co do milisekundy chwili
wzniosu iglicy i nadmierny wzrost przelewu paliwa
Twarda praca silnika, obniżenie mocy,
wzrost zużycia paliwa
Pozostawienie starego króćca
przyłączeniowego
Wyciek paliwa, uszkodzenie filtra w króćcu
Obniżenie mocy silnika, negatywny wpływ
na emisje spalin lub nawet uszkodzenie silnika
Uszkodzenie mechaniczne lub
korozyjne korpusu wtryskiwacza
Wyciek paliwa
Obniżenie mocy silnika, pożar silnika
Ryzyka wynikające z niezastosowania wtryskiwaczy Bosch eXchange
Elementy wymie-
nione na oryginalne
części Bosch
Elementy poddane
testom i zamonto-
wane ponownie,
w razie potrzeby
naprawione lub wy-
mienione na nowe
Rozpylacz
z nakrętką
Zespół zaworu
Korpus wtryskiwacza
Pierścień
uszczelniający
komorę
wysokociśnieniową
Króciec
przyłączeniowy
Zespół twornika
Elektromagnes
Sprężyny
Bosch eXchange: wtryskiwacz Common Rail