Background Image
Previous Page  31 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 31 / 52 Next Page
Page Background

NASI DOSTAWCY

INTER-NEWS

po uruchomieniu. Nie spływają do miski olejowej nawet po wyłącze-

niu silnika, niezależnie od tego, jak długi czas minie do ponownego

włączenia silnika. Castrol Magnatec w porównaniu z innymi ole-

jami zapewnia dwukrotnie mniejsze zużycie silnika, co potwierdziły

wyniki 100-godzinnego testu sekwencyjnego IVA. Oleje są dostępne

w wersji syntetycznej – 5W-30 i 5W-40 oraz półsyntetycznej – 10W-

40 i 15W-40 i można je stosować zarówno w silnikach benzynowych,

jak i wysokoprężnych.

Aby cieszyć się bezpieczną i bezawaryjną jazdą, warto otoczyć silnik

specjalną ochroną – wiedzieć, co lubi, a czego nie, by służył przez

długie lata i oszczędził właścicielowi wydatków na naprawy. Tym

bardziej, że bezpieczeństwo jest najważniejszą cechą, jaką powin-

no charakteryzować się auto. Ponad jedna trzecia badanych będzie

kupować nowy samochód biorąc pod uwagę właśnie ten aspekt.

Liczy się także bezawaryjność i ekonomiczność, natomiast wygoda

czy koszty utrzymania schodzą już na dalszy plan.

Z jednej strony cenimy więc w samochodach bezpieczeństwo,

z drugiej jesteśmy pragmatyczni i chcemy, by ich utrzymanie nie

rujnowało naszego budżetu. Zarówno kierowcy jak i mechanicy

sądzą, że używanie dobrego, markowego oleju to inwestycja, która

dłużej utrzyma silnik w dobrym stanie oraz zwróci się w posta-

ci niższych kosztów napraw auta. W każdej chwili można zmienić

olej na Castrol Magnatec i zmniejszyć zużycie silnika. Warto

to rozważyć zwłaszcza wtedy, gdy jeździmy samochodem często, ale

na krótkich dystansach.

Więcej informacji:

http://magnatec.castrol.com/pl/

Badanie na zlecenie marki Castrol przeprowadził w styczniu 2015

roku Instytut PBS. Wśród ankietowanych znaleźli się zarówno kie-

rowcy, jak i osoby profesjonalnie zajmujące się obsługą samocho-

dów – mechanicy i doradcy serwisowi. W badaniu udział wzięło

1000 kierowców, którzy posiadają auto 4-letnie lub starsze i prowa-

dzą samochód co najmniej raz w tygodniu, oraz 300 mechaników

i doradców serwisowych zatrudnionych w niezależnych warsztatach

samochodowych.

Program utylizacji filtrów zaolejonych oraz

paliwowych dla klientów Inter-Team

Na podstawie ustawy o Prawie ochrony śro-

dowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U.

z 2006 r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.2)

warsztat jako wytwórca odpadów powsta-

jących przy wymianie filtrów olejowych

i paliwowych zobowiązany jest do ich uty-

lizacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwa-

niom naszych klientów, firma Inter-Team

program utylizacji takich filtrów.

Klienci dokonujący zakupów filtrów ole-

jowych oraz paliwowych, mają możliwość

przystąpienia do „Programu Utylizacji Fil-

trów”. Aby przystąpić do programu, klient

zobowiązany jest do podpisania porozu-

mienia dotyczącego odbioru zużytych fil-

trów. Przystępując do programu zyskuje się

cykliczną oraz terminową usługę odbioru

filtrów oraz pełną dokumentację potwier-

dzającą przekazanie odpadów do utylizacji.

Oprócz Ustawy o Prawie ochrony środowis-

ka z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2006

r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.2) kwes-

tie związane z omawianym tematem do-

datkowo reguluje szereg odrębnych aktów

prawnych między innymi:

- Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia

2012 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 21),

- Ustawa o obowiązkach przedsiębiorców

w zakresie gospodarowania niektórymi od-

padami oraz o opłacie produktowej i de-

pozytowej z dnia 11 maja 2001 r. (Dz.U. Nr

63, poz. 639 wraz z późniejszymi zmianami

Dz. U. z 2003 r. Nr 7, poz. 78),

- Dyrektywa Rady Nr 75/439/EWG z dnia

16 czerwca 1975 roku.

Regulacje te oprócz określania sposobów

postępowania z olejami i filtrami wymaga-

jącymi utylizacji zawierają katalogi kar dla

podmiotów, które nie będą tych przepisów

przestrzegały i będą postępowały w sposób

nieprawidłowy z tego typu odpadami. Usta-

wodawca w tej kwestii może ukarać przed-

siębiorcę zarówno karą administracyjną jak

i grzywny ale także i karą aresztu, a na na-

kazie zaprzestania działalności w skrajnych

przypadkach kończąc.

Przykładowo Ustawa o odpadach mówi,

że za przetwarzanie lub zbieranie odpadów

bez wymaganego zezwolenia lub gospo-

darowanie nimi niezgodnie z posiadanym

zezwoleniem na zbieranie odpadów, zezwo-

leniem na ich przetwarzanie lub zezwole-

niem na zbieranie i przetwarzanie, można

wymierzyć administracyjną karę pieniężną

(art. 194 ust. 1 pkt 4 ustawy o odpadach),

w drodze decyzji wojewódzkiego inspekto-

ra ochrony środowiska, której wysokość

wynosi minimum 1000 zł a maksi-

mum aż 1 000 000 zł Przepisy o których

mowa powyżej dotyczą nie tylko składo-

wania odpadów ale także ich transportu

przez wyspecjalizowane do tego podmioty

w związku z czym samodzielny transport

filtrów olejowych lub olejów do utyliza-

cji także podlega karze o czym mówi Art.

195. Kto, transportuje odpady bez uzyska-

nia zezwolenia na transport odpadów lub

wpisu do rejestru podlega administracyjnej

karze pieniężnej w wysokości od 2 000

do 10 000 zł.

Więcej informacji odnośnie programu uty-

lizacji filtrów, uzyskać można u Opiekunów

Handlowych Inter – Team lub w najbliższej

placówce Inter-Team.