NASI DOSTAWCY
INTER-NEWS
po uruchomieniu. Nie spływają do miski olejowej nawet po wyłącze-
niu silnika, niezależnie od tego, jak długi czas minie do ponownego
włączenia silnika. Castrol Magnatec w porównaniu z innymi ole-
jami zapewnia dwukrotnie mniejsze zużycie silnika, co potwierdziły
wyniki 100-godzinnego testu sekwencyjnego IVA. Oleje są dostępne
w wersji syntetycznej – 5W-30 i 5W-40 oraz półsyntetycznej – 10W-
40 i 15W-40 i można je stosować zarówno w silnikach benzynowych,
jak i wysokoprężnych.
Aby cieszyć się bezpieczną i bezawaryjną jazdą, warto otoczyć silnik
specjalną ochroną – wiedzieć, co lubi, a czego nie, by służył przez
długie lata i oszczędził właścicielowi wydatków na naprawy. Tym
bardziej, że bezpieczeństwo jest najważniejszą cechą, jaką powin-
no charakteryzować się auto. Ponad jedna trzecia badanych będzie
kupować nowy samochód biorąc pod uwagę właśnie ten aspekt.
Liczy się także bezawaryjność i ekonomiczność, natomiast wygoda
czy koszty utrzymania schodzą już na dalszy plan.
Z jednej strony cenimy więc w samochodach bezpieczeństwo,
z drugiej jesteśmy pragmatyczni i chcemy, by ich utrzymanie nie
rujnowało naszego budżetu. Zarówno kierowcy jak i mechanicy
sądzą, że używanie dobrego, markowego oleju to inwestycja, która
dłużej utrzyma silnik w dobrym stanie oraz zwróci się w posta-
ci niższych kosztów napraw auta. W każdej chwili można zmienić
olej na Castrol Magnatec i zmniejszyć zużycie silnika. Warto
to rozważyć zwłaszcza wtedy, gdy jeździmy samochodem często, ale
na krótkich dystansach.
Więcej informacji:
http://magnatec.castrol.com/pl/Badanie na zlecenie marki Castrol przeprowadził w styczniu 2015
roku Instytut PBS. Wśród ankietowanych znaleźli się zarówno kie-
rowcy, jak i osoby profesjonalnie zajmujące się obsługą samocho-
dów – mechanicy i doradcy serwisowi. W badaniu udział wzięło
1000 kierowców, którzy posiadają auto 4-letnie lub starsze i prowa-
dzą samochód co najmniej raz w tygodniu, oraz 300 mechaników
i doradców serwisowych zatrudnionych w niezależnych warsztatach
samochodowych.
Program utylizacji filtrów zaolejonych oraz
paliwowych dla klientów Inter-Team
Na podstawie ustawy o Prawie ochrony śro-
dowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U.
z 2006 r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.2)
warsztat jako wytwórca odpadów powsta-
jących przy wymianie filtrów olejowych
i paliwowych zobowiązany jest do ich uty-
lizacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwa-
niom naszych klientów, firma Inter-Team
program utylizacji takich filtrów.
Klienci dokonujący zakupów filtrów ole-
jowych oraz paliwowych, mają możliwość
przystąpienia do „Programu Utylizacji Fil-
trów”. Aby przystąpić do programu, klient
zobowiązany jest do podpisania porozu-
mienia dotyczącego odbioru zużytych fil-
trów. Przystępując do programu zyskuje się
cykliczną oraz terminową usługę odbioru
filtrów oraz pełną dokumentację potwier-
dzającą przekazanie odpadów do utylizacji.
Oprócz Ustawy o Prawie ochrony środowis-
ka z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2006
r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.2) kwes-
tie związane z omawianym tematem do-
datkowo reguluje szereg odrębnych aktów
prawnych między innymi:
- Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia
2012 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 21),
- Ustawa o obowiązkach przedsiębiorców
w zakresie gospodarowania niektórymi od-
padami oraz o opłacie produktowej i de-
pozytowej z dnia 11 maja 2001 r. (Dz.U. Nr
63, poz. 639 wraz z późniejszymi zmianami
Dz. U. z 2003 r. Nr 7, poz. 78),
- Dyrektywa Rady Nr 75/439/EWG z dnia
16 czerwca 1975 roku.
Regulacje te oprócz określania sposobów
postępowania z olejami i filtrami wymaga-
jącymi utylizacji zawierają katalogi kar dla
podmiotów, które nie będą tych przepisów
przestrzegały i będą postępowały w sposób
nieprawidłowy z tego typu odpadami. Usta-
wodawca w tej kwestii może ukarać przed-
siębiorcę zarówno karą administracyjną jak
i grzywny ale także i karą aresztu, a na na-
kazie zaprzestania działalności w skrajnych
przypadkach kończąc.
Przykładowo Ustawa o odpadach mówi,
że za przetwarzanie lub zbieranie odpadów
bez wymaganego zezwolenia lub gospo-
darowanie nimi niezgodnie z posiadanym
zezwoleniem na zbieranie odpadów, zezwo-
leniem na ich przetwarzanie lub zezwole-
niem na zbieranie i przetwarzanie, można
wymierzyć administracyjną karę pieniężną
(art. 194 ust. 1 pkt 4 ustawy o odpadach),
w drodze decyzji wojewódzkiego inspekto-
ra ochrony środowiska, której wysokość
wynosi minimum 1000 zł a maksi-
mum aż 1 000 000 zł Przepisy o których
mowa powyżej dotyczą nie tylko składo-
wania odpadów ale także ich transportu
przez wyspecjalizowane do tego podmioty
w związku z czym samodzielny transport
filtrów olejowych lub olejów do utyliza-
cji także podlega karze o czym mówi Art.
195. Kto, transportuje odpady bez uzyska-
nia zezwolenia na transport odpadów lub
wpisu do rejestru podlega administracyjnej
karze pieniężnej w wysokości od 2 000
do 10 000 zł.
Więcej informacji odnośnie programu uty-
lizacji filtrów, uzyskać można u Opiekunów
Handlowych Inter – Team lub w najbliższej
placówce Inter-Team.