

ElringKlinger AG | Aftermarket division | Max-Eyth-Straße 2 | D-72581 Dettingen/Erms
Phone +49 7123 724-799 | Fax +49 7123 724-798 |
[email protected]|
www.elring.deWskazówki od specjalisty w dziedzinie uszczelnie
ń
Dobór prawidłowej
grubo
ś
ci uszczelki
podgłowicowej w
silnikach Diesla
WprzypadkusilnikówDieslamamynajczęściejdowyboruróŜnegrubościuszczelekpodgłowicowych.Wcelu
dobraniaodpowiedniejgrubościuszczelki,jestbezwzględniekonieczne,zmierzeniewystępudenkatłokapo
nadbloksilnika.
PoniŜejopisanepomiary,powinnybyćprzeprowadzoneznajwyŜsządokładnościąistarannością.
Występdenkatłokamusibyćmierzonywcałkowitejzgodnościzwytycznymiproducentasilnika
▪
Punktypomiarowemusząznajdowaćsię
nadosiąsworzniatłokowego,wcelu
uniknięciawpływuluzuprzechyłowego
tłoka
▪
Czujnikzegarowyustawićnaczystej
powierzchniblokusilnikainapinając,
ustawićgonazero.
▪
Czujnikzegarowyustawićnaczystej
powierzchnidenkatłokaikręcącwałem
korbowym,ustalićnajwyŜszypunkt.
▪
Procespowtórzyćnapunkcie
pomiarowymnr.2