Background Image
Previous Page  7 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 7 / 52 Next Page
Page Background

AKTUALNOŚCI

INTER-NEWS

Łada XRay

Nowa nazwa, nowa dynamika

Pierwszy prototyp tego pojazdu został

zaprezentowany podczas targów moto-

ryzacyjnych w Moskwie w 2012 roku,

a w 2014 roku pokazano wersję se-

ryjną. W tym roku trafi do sprzedaży

w Europie nowa Łada - crossover XRay.

Do napędu będzie wykorzystywana

1,6-litrowa jednostka generująca moc

106 KM lub 114 KM. W ofercie obec-

ny będzie również silnik o pojemno-

ści 1,8 litra i mocy 122 KM. Silniki

współpracują z 5-biegową manualną

lub automatyczną skrzynią biegów. Po-

jazd został zbudowany na bazie płyty

podłogowej opracowanej wspólnie przez

koncern Renault-Nissan, na której po-

wstały m.in. Dacia Sandero i Logan. W

planie są wersje z napędem wszystkich

czterech kół. XRay jest produkowa-

ny przez rosyjskie zakłady AwtoWAZ,

a jego cena nie powinna przekroczyć

12 tys. euro. (Fot. AwtoWAZ)

W marcu 2016 roku, 20 lat po premie-

rze pierwszej generacji Mercedesa SLK,

model debiutuje na rynku w odświeżo-

nej formie, ze zoptymalizowaną tech-

nologią i pod nową nazwą – SLC.

Poprzedni model SLK od chwili debiutu

w 1996 roku znalazł około 670 tys. na-

bywców. Kompleksowo zmodernizowa-

ny SLC ma szansę na kontynuacje tego

sukcesu. Z zewnątrz uwagę zwraca osłona

chłodnicy z diamentowym wypełnieniem

oraz opcjonalne, inteligentne oświetlenie

diodowe. Nowością w ofercie jest bazo-

wy model SLC 180 z benzynowym, tur-

bodoładowanym silnikiem 1.6 o mocy

156 KM. Mocniejszy SLC 200 rozwija

moc 184 KM, a odmiana SLC 300 - 245

KM. Obie wersje napędza 4-cylindrowa

jednostka turbo o pojemności 2 litrów.

Mistrzem ekonomiczności pozostaje wy-

sokoprężna odmiana SLC 250 d o mocy

204 KM. Na każde 100 km potrzebuje

średnio jedynie 4,4 l oleju napędowego.

Nowością w SLC jest montowany se-

ryjnie system Active Brake Assist,

w innych seriach modelowych znany

jako COLLISION PREVENTION

ASSIST PLUS. Poza radarową kontrolą

odległości i wspomaganiem parkowania

może on przeprowadzić autonomiczne

hamowanie w celu ograniczenia zagro-

żenia kolizją przód-tył. Jeśli kierowca nie

zareaguje właściwie po wykryciu ryzyka

takiej kolizji, mimo wyświetlenia na pa-

nelu wskaźników lampki ostrzegawczej

i wyemitowania przerywanego sygnału

dźwiękowego, system zainicjuje autono-

miczne hamowanie. Przy niskich prędko-

ściach względnych pozwala to całkowicie

zapobiec zderzeniu z pojazdami, które

poruszają się wolniej, zatrzymują się lub

stoją nieruchomo. Zamówienia na SLC

już ruszyły. (Fot. Daimler)