MOCNY MALUCH
BARWY ZWYCIĘSTWA
MAŁY A WARIAT
NA SPORTOWO
Komu nie wystarczy w Volkswa-
genie up! silnik 1.0 z turbodołado-
waniem i z mocą 115 KM, może
zamówić wersję specjalną w nie-
mieckiej firmie tuningowej B&B.
Zmodyfikowany VW up! GTI dyspo-
nuje wtedy mocą 145 KM i momen-
tem obrotowym 250 Nm (o 60 Nm
więcej). Taka mocniejsza wersja przy-
spiesza do 100 km/h w 7,9 s (zamiast
9,1 s) i osiąga 210 km/h (odmiana
standardowa 196 km/h). Firma
B&B ma też skromniejszą pro-
pozycję – zwiększa też moc ze
standardowych 115 KM do tylko
136 KM.
Opel CorsaGSi tomiej-
skie auto z 3-drzwio-
wym nadwoziem, sportowym
zawieszeniem, przeznaczone
dla miłośników szybkiej jazdy.
Corsa GSi jest napędzana dyna-
micznym turbodoładowanym silni-
kiem1.4 omocy 150 KM (220 Nm
momentu obrotowego). Czterocy-
lindrowa jednostka współpracuje
z 6-biegową skrzynią o krótkich
przełożeniach i zapewnia im-
ponującą dynamikę zwłaszcza
na drugim i trzecim biegu, a mak-
symalny moment obrotowy jest
dostępny w szerokim zakresie
od 3000 do 4500 obr./min. Sa-
mochód przyspiesza do 100 km/h
w 8,9 sekundy i dysponuje nie-
złą elastycznością – przyspiesza
od 80 do 120 km/h na piątym
biegu w zaledwie 9,9 sekundy.
Corsa GSi osiąga prędkość mak-
symalną 207 km/h.
Sportowy Ford GT Heri-
tage Edition z 2019 roku
powstał dla uczczenia 50. rocznicy pro-
dukcji modelu GT40 z lat 1968 i 1969.
Wtedy ten Ford pierwszej generacji wy-
grywał 24-godzinny wyścig w Le Mans.
Te seria specjalna charakteryzuje się pa-
letą wyścigowych barw sponsora Gulf Oil
– najbardziej znaną wśród samochodów
wyścigowych tamtych lat. Ford GT Heri-
tage Edition będzie dostępny przez dwa
lata, z opcjonalnymi akcentami z włókna
węglowego oraz numerem 9 na karose-
rii dla modelu na rok 2019 i numerem 6
dla modelu na rok 2020. To nawiązania
do numerów startowych tych aut.
DO NAPĘDU FORDA
GT SŁUŻY SILNIK
BENZYNOWY V6 3.5
ECOBOOST O MOCY
656 KM I Z 746 NM
MOMENTU OBROTOWEGO.
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
TO 348 KM/H
fot. producenci
20
RYNEK
FLESZ