Background Image
Previous Page  22 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 22 / 64 Next Page
Page Background

fot. producenci

ELEKTRYCZNIE

ROSYJSKI „ELEKTRYK”

JAGUAR NA PRĄD

Producent broni Ka-

łasznikow zaprezento-

wał prototyp samochodu, który

ma być masowo produkowa-

nym autem elektrycznym.

Za

wzór Rosjanie stawiają sobie Teslę,

ale Kałasznikow będzie z pewno-

ścią znacznie tańszy. Do proto-

typowego modelu Kałasznikow

CV-1 zaadaptowano nadwozie

Moskwicza, a konkretnie jego wer-

sji produkowanej w Iżewsku, czy-

li modelu Iż 2125 combi. Tylko

w mocno zmodyfikowanej wersji

z diodowym oświetleniem, obni-

żonym zawieszeniem oraz duży-

mi felgami. Silnik o mocy 300 KM

ma czerpać energię z akumulatora

o pojemności 90 kWh, który ma

zapewnić zasięg 350 km. We-

dług Rosjan auto ma przyspieszać

w 6 sekund do 100 km/h.

Elektryczny Jaguar, który

oficjalnie nazywa się E-Type

Zero, zadebiutował we wrześniu 2017 r.

Najgłośniej było o nimwmaju 2018 r., kie-

dy to książę Harry i Meghan Markle jechali

nim tuż po swoim ślubie. Elektryczny Jagu-

ar to w zasadzie Jaguar E-Type, który był

produkowany w latach

1961-75 i do dziś

jest uznawany

za jeden z najciekawszych modeli sporto-

wych w historii motoryzacji. Powstało ich

ok. 73 tys. sztuk. Jaguar proponuje wszyst-

kim posiadaczom tych aut zamianę silnika

benzynowego na elektryczny. Jeśli komuś

jazda na prąd się znudzi, będzie mógł po-

wrócić do pierwotnej wersji. Pierwsze elek-

tryczne modele klienci otrzymają w 2020 r.

Na jednym ładowaniu elektrycznym

Jaguar przejedzie 270 kilometrów.

DROBNE RETUSZE

NA ZAMÓWIENIE

Hondę HR-V poddano delikat-

nej modernizacji.

Nowe są m.in.

przedni zderzak, chromowane wy-

kończenie grilla i klapy bagażnika.

Wdroższych wersjach reflektory i tyl-

ne światła będą w pełni diodowe. We

wnętrzu zastosowano nowocześniej-

sze fotele i lepszej jakości tapicerkę.

Auto jest już oferowane z silnikiem

benzynowym 1.5 (130 KM), a wio-

sną 2019 r. pojawi się benzynowe

1.5 turbo (ok. 180 KM) oraz turbodiesel

1.6 (ok. 120 KM).

Wiesmann – producent aut spor-

towych w stylu klasycznym istniał

w latach 1988-2013.

Wswojej 25-let-

niej historii wyprodukował tylko 1600

samochodów. Marka upadła w 2014 r.,

ale szybko znaleźli się nowi angiel-

scy inwestorzy. Modele na zamówie-

nie dostępne będą w połowie 2019 r.

To Coupe GTMF5 i bardzo do niego

podobny (ale ze składanym dachem)

roadster MF4. Oba te nowe auta wy-

korzystują technologię i silniki BMW.

f t. producenci

22

RYNEK

FLESZ