fot. producenci
ELEKTRYCZNIE
ROSYJSKI „ELEKTRYK”
JAGUAR NA PRĄD
Producent broni Ka-
łasznikow zaprezento-
wał prototyp samochodu, który
ma być masowo produkowa-
nym autem elektrycznym.
Za
wzór Rosjanie stawiają sobie Teslę,
ale Kałasznikow będzie z pewno-
ścią znacznie tańszy. Do proto-
typowego modelu Kałasznikow
CV-1 zaadaptowano nadwozie
Moskwicza, a konkretnie jego wer-
sji produkowanej w Iżewsku, czy-
li modelu Iż 2125 combi. Tylko
w mocno zmodyfikowanej wersji
z diodowym oświetleniem, obni-
żonym zawieszeniem oraz duży-
mi felgami. Silnik o mocy 300 KM
ma czerpać energię z akumulatora
o pojemności 90 kWh, który ma
zapewnić zasięg 350 km. We-
dług Rosjan auto ma przyspieszać
w 6 sekund do 100 km/h.
Elektryczny Jaguar, który
oficjalnie nazywa się E-Type
Zero, zadebiutował we wrześniu 2017 r.
Najgłośniej było o nimwmaju 2018 r., kie-
dy to książę Harry i Meghan Markle jechali
nim tuż po swoim ślubie. Elektryczny Jagu-
ar to w zasadzie Jaguar E-Type, który był
produkowany w latach
1961-75 i do dziś
jest uznawany
za jeden z najciekawszych modeli sporto-
wych w historii motoryzacji. Powstało ich
ok. 73 tys. sztuk. Jaguar proponuje wszyst-
kim posiadaczom tych aut zamianę silnika
benzynowego na elektryczny. Jeśli komuś
jazda na prąd się znudzi, będzie mógł po-
wrócić do pierwotnej wersji. Pierwsze elek-
tryczne modele klienci otrzymają w 2020 r.
Na jednym ładowaniu elektrycznym
Jaguar przejedzie 270 kilometrów.
DROBNE RETUSZE
NA ZAMÓWIENIE
Hondę HR-V poddano delikat-
nej modernizacji.
Nowe są m.in.
przedni zderzak, chromowane wy-
kończenie grilla i klapy bagażnika.
Wdroższych wersjach reflektory i tyl-
ne światła będą w pełni diodowe. We
wnętrzu zastosowano nowocześniej-
sze fotele i lepszej jakości tapicerkę.
Auto jest już oferowane z silnikiem
benzynowym 1.5 (130 KM), a wio-
sną 2019 r. pojawi się benzynowe
1.5 turbo (ok. 180 KM) oraz turbodiesel
1.6 (ok. 120 KM).
Wiesmann – producent aut spor-
towych w stylu klasycznym istniał
w latach 1988-2013.
Wswojej 25-let-
niej historii wyprodukował tylko 1600
samochodów. Marka upadła w 2014 r.,
ale szybko znaleźli się nowi angiel-
scy inwestorzy. Modele na zamówie-
nie dostępne będą w połowie 2019 r.
To Coupe GTMF5 i bardzo do niego
podobny (ale ze składanym dachem)
roadster MF4. Oba te nowe auta wy-
korzystują technologię i silniki BMW.
f t. producenci
22
RYNEK
FLESZ