P
od koniec lat 90. ubiegłego wie-
ku Philips opatentował i wdro-
żył do seryjnej produkcji lampy
ksenonowe. Dziś równie popularne są
diody LED, a wkrótce będą to światła
matrycowe i laserowe. Pomimo tego,
NIEZMIENNYM CELEM W ROZWOJU OŚWIETLENIA POJAZDÓW JEST ZAPEWNIENIE OPTYMALNEJ
WIDOCZNOŚCI NA DRODZE, A CO ZA TYM IDZIE POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA.
numerem 1
ŻARÓWKI HALOGENOWE
WCIĄŻ RYNKOWYM
Philips RacingVision (H4 i H7) mają swoją genezę w oświetleniu
wykorzystywanym w rajdach i wyścigach samochodowych.
Z reguły w tych zawodach liczy się czas, co bezpośrednio
przekłada się na prędkość jazdy. Wraz z nią maleje jednak
widoczność, a tym samym szansa na pełną obserwację drogi
i podjęcie odpowiedniej reakcji. Stąd żarówki RacingVision
wyróżniają się przede wszystkim lepszą, aż do 150 proc.
w porównaniu do wymaganego minimum, wiązką światła
o temperaturze barwowej 3500 K. Właściwości te docenione
zostały w niezależnych testach.
po drogach całego świata jeździ jesz-
cze bardzo dużo samochodów, w któ-
rych zamontowano tradycyjny reflektor
z żarówką halogenową.
Takie modele są też nadal oferowane
w salonach sprzedaży. Według różnych
PHILIPS RACINGVISION
fot. dostawcy, Fotolia.com / AdobeStock
50
NASI
DOSTAWCY