Background Image
Previous Page  33 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 33 / 64 Next Page
Page Background

sztywność karoserii. Zastosowano też mechanizm

składania dachu, zbliżony do tego znanego z Gol-

fa 7. generacji. Cały proces otwierania lub zamyka-

nia zajmuje tylko 9 sekund i możliwy jest w czasie

jazdy z prędkością do 30 km/h. Oczywiście T-Roc

Cabrio nie jest tak wszechstronny jak jego odmia-

na ze stałym blaszanym dachem. Bagażnik Cabrio

z dachem schowanym w bagażniku zmniejsza jego

pojemność do zaledwie 164 l. Gdy go rozłożymy,

jego pojemność wzrasta do 284 litrów. Wiadomo

już, że w takim oryginalnym kabriolecie stosowane

będą silniki benzynowe: 1.0 (115 KM) lub 1.5 (150

KM). Ten drugi będzie dostępny tylko z 7-biegowym

automatem DSG. Auto prezentuje się bardzo ciekawie

i z pewnością znajdzie nabywców, nawet takich, którzy

nigdy zakupu auta bez dachu nie rozważali.

Ale zdecydowanie najpiękniejszym kabrioletem tego

roku jest nowy Lexus LC 500. Wyróżnia się piękną li-

nią nadwozia. Zadbano też o materiałowy dach. Ma

on cztery warstwy i ułożono je tak, aby zachować opa-

dającą linię coupe, a jego szkielet praktycznie nie jest

widoczny. Impregnowana tkanina została perfekcyjnie

JAZDA PRÓBNA:

ZAMKNIJ DACH!

Gdy kabriolet nas oczaruje i już

gotowi jesteśmy odbyć jazdę próbną,

powstrzymajmy się! Najpierw zajmijmy

się dachem. Bez względu na to czy jest

rozkładany ręcznie albo automatycznie,

sprawdźmy, czy to wszystko działa.

Zobaczmy, czy poszycie jest szczelne

i nie widać w dachu miękkim przetarć lub

w sztywnym miniszczelin. Warto przejechać

się po gorszych drogach i posłuchać pracy

zawieszenia, ale też nasłuchiwać, czy nie

ma podejrzanych odgłosów z nadwozia –

skrzypień lub wibracji.

Koniecznie należy też wjechać na wysoki

krawężnik tylko kołami z jednej strony

lub tylko jednym przednim. To test na

sztywność nadwozia. Sprawdzamy, czy

wtedy bez problemu można otworzyć drzwi,

bagażnik i rozłożyć lub złożyć dach.

Anglicy uwielbiają kabriolety. W połowie lat

90. XX wieku pojawił się Rover Metro Cabrio.

To jeden z nielicznych takich samochodów,

które oferowane były w wersjach z ręcznie

lub elektrycznie rozkładanym dachem. Ten

drugi system był na wyposażeniu bogatszych

i droższych odmian. Tu też doskonale widać

specjalny pokrowiec na zwinięty dach. Aby

dach rozłożyć, należało przed całą operacją,

odpiąć pokrowiec. Pokrowiec chronił mate-

riałowy dach przed zakurzeniem. Tego Rovera

wytwarzano też w wersji kontynentalnej, czyli

z kierownicą po lewej stronie, ale powstało

tylko 400 takich wersji.

33

TOP

TEMAT