Background Image
Previous Page  34 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 34 / 64 Next Page
Page Background

UWAGA NA DROŻSZE DROBIAZGI

Wersje bez dachu mają też wiele elementów, do których nie znajdziemy

zamienników, a jeśli nawet to się zdarzy, to będą one relatywnie drogie.

Przy wyborze używanego kabrioletu warto sprawdzić,

czy uszczelki stosowane w nadwoziu nie są twarde i porowate.

Są to często nietypowe profile i mogą kosztować zaskakująco dużo.

Tylna szyba w miękkim dachu wykonana jest z tworzywa lub ze szkła.

W pierwszym przypadku pod wpływem promieniowania UV z czasem może

zmatowieć i ukruszyć się. Wiązać się to może też z wyższą ceną nowej

szyby i jej wymiany.

Mały japoński Daihatsu Copen ma tylko 340 cm długości.

Ten Copen pierwszej generacji produkowany był

w latach 2002–10 i oferowano go też w Europie,

a największym powodzeniem cieszył się w Wielkiej Brytanii

i w Niemczech. Za naszą zachodnią granicą

sprzedano w sumie 2511 tych kabriolecików

i jeśli ktoś się w nim zakochał, powinien tam

poszukać tego modelu Daihatsu. Do napędu

stosowany był 4-cylindrowy turbodoładowany

silnik benzynowy o pojemności tylko 0,7 litra

i mocy 68 KM lub 1.3 (87 KM). Aluminiowy

dach chowany jest do bagażnika, a jego

rozłożenie zajmuje 20 sekund. Wszystko

odbywa się automatycznie.

34

TOP

TEMAT