UWAGA NA DROŻSZE DROBIAZGI
Wersje bez dachu mają też wiele elementów, do których nie znajdziemy
zamienników, a jeśli nawet to się zdarzy, to będą one relatywnie drogie.
Przy wyborze używanego kabrioletu warto sprawdzić,
czy uszczelki stosowane w nadwoziu nie są twarde i porowate.
Są to często nietypowe profile i mogą kosztować zaskakująco dużo.
Tylna szyba w miękkim dachu wykonana jest z tworzywa lub ze szkła.
W pierwszym przypadku pod wpływem promieniowania UV z czasem może
zmatowieć i ukruszyć się. Wiązać się to może też z wyższą ceną nowej
szyby i jej wymiany.
Mały japoński Daihatsu Copen ma tylko 340 cm długości.
Ten Copen pierwszej generacji produkowany był
w latach 2002–10 i oferowano go też w Europie,
a największym powodzeniem cieszył się w Wielkiej Brytanii
i w Niemczech. Za naszą zachodnią granicą
sprzedano w sumie 2511 tych kabriolecików
i jeśli ktoś się w nim zakochał, powinien tam
poszukać tego modelu Daihatsu. Do napędu
stosowany był 4-cylindrowy turbodoładowany
silnik benzynowy o pojemności tylko 0,7 litra
i mocy 68 KM lub 1.3 (87 KM). Aluminiowy
dach chowany jest do bagażnika, a jego
rozłożenie zajmuje 20 sekund. Wszystko
odbywa się automatycznie.
34
TOP
TEMAT