Background Image
Previous Page  20 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 20 / 36 Next Page
Page Background

POD MARKĄ „ELRING – DAS ORIGINAL” FIRMA ELRINGKLINGER AG, WIODĄCY PARTNER W ROZWOJU ORAZ

DOSTAWCA USZCZELNIEŃ NA PIERWSZY MONTAŻ DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH ORAZ CIĘŻAROWYCH,

OFERUJE SZEROKĄ GAMĘ PRODUKTÓW, KTÓRE POMOGĄ W NAPRAWIE KAŻDEGO SILNIKA.

S

amochody stają się coraz

bardziej do siebie podob-

ne. Nie tylko z zewnątrz,

ale i pod maską. Jednak nadal

istnieją pojazdy i silniki odbie-

gające od standardowych roz-

wiązań. W wielu przypadkach

zdobycie części zamiennych

do tych aut jest bardzo trudne

i czasochłonne.

„ZRÓB TO SAM”

– PRZYGOTUJ PROFESJONALNE

USZCZELNIENIE TU I TERAZ

Kiedy liczy się czas, a goto-

we produkty nie są dostępne

od ręki, użyj zestawu „Zrób to

sam” firmy Elring (numer kata-

logowy 447.101), który składa

się z sześciu arkuszy materiału

uszczelniającego (Abil™, EWP

207/210, FW 522). Dzięki niemu

potrzebne uszczelnienie przygo-

tujesz „od ręki”. Zestaw zawiera

materiały uszczelkowe o różnej

grubości oraz o różnych zakre-

sach temperatur, w jakich może

być stosowany. Używając pro-

stych narzędzi: wybijaka, skro-

baka, tuszu czy markera jesteś

POMOŻEMY W NAPRAWIE

każdego silnika

w stanie samodzielnie przygo-

tować nawet bardzo skompliko-

wane uszczelki. Zawsze dobrze

jest porównać grubość starej

uszczelki do grubości materiału,

jaki chcesz użyć. I wtedy mieć

pewność, że są one takie same.

– W przypadku doboru złego

materiału lub nieodpowiedniej

grubości papieru, uszczelka mo-

że nie uszczelniać dokładnie.

A to może spowodować awarię

– wyjaśnia Mario Rauch, trener

techniczny w firmie ElringKlin-

ger AG.

MASY USZCZELNIAJĄCE ELRING

– PRAKTYCZNE PORADY

OD FACHOWCÓW

W swojej ofercie Elring posia-

da również szeroką gamę mas

uszczelniających, które spełniają

wszystkie wymagania dotyczą-

ce niezawodności, wytrzyma-

łości na wysokie temperatury

oraz odporności na czynniki ze-

wnętrzne, takie jak olej czy pa-

liwo. Najczęstsze zastosowania

naszych mas to dokładniejsze

uszczelnienie elementów silnika,

takich jak pompa wody lub ole-

ju. Przestrzegamy jednak przed

używaniem takich produktów

przy uszczelce głowicy, gdzie

jest to wręcz zabronione.

KROK PO KROKU

1. Zacznij od dokładnego

oczyszczenia i odtłuszczenia

obu powierzchni, do której

będzie przylegała uszczelka

– zalecamy zastosowanie

spirytusu metylowego

lub rozpuszczalnika na jego

bazie. Tylko tak przygotowane

powierzchnie, nadają się

do zapewnienia niezawodnego

uszczelnienia.

2. Nowa uszczelka może być

przygotowana na dwa sposoby:

 • Jeśli stara uszczelka jest

w dobrym stanie, możesz

położyć ją na arkuszu nowego

materiału i używając farby

w sprayu oznaczyć kształt

na arkuszu.

 • Gdy stara uszczelka jest

zniszczona i na jej podstawie

nie da się przygotować

nowego uszczelnienia, możesz

skorzystać z tuszu. Pokryj

nim część stykającą się

z uszczelką i przyłóż

do nowego materiału.

Tak otrzymasz wymagany

kształt.

3. Wycinanie nowej uszczelki

zacznij od użycia wybijaka

i wycięcia otworów na śruby.

Dobierając rozmiar wybijaka,

pamiętaj, żeby otwór

był delikatnie większy

od rozmiaru śruby. Dzięki temu

zapobiegniesz uszkodzeniu

nowej uszczelki przy wkładaniu

śrub do pokrywy.

4. Teraz możesz wyciąć uszczelkę.

Przed montażem upewnij się,

że rozkład otworów i sama

uszczelka odwzorowuje

oryginał.

WAŻNE:

• Powierzchnie, które chcesz uszczelnić, muszą być dokładnie wyczyszczone z wszelkich

pozostałości po poprzednim uszczelnieniu oraz odtłuszczone.

• Masę uszczelniającą nakładaj tylko na jednym elemencie. Staraj się, żeby szerokość warstwy

nakładanej masy nie była większa niż 2,5–3mm. W przeciwnym przypadku, po skręceniu dwóch

elementów, masa może dostać się do wewnątrz silnika i spowodować uszkodzenie.

• Zawsze działaj zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI, PORADY I FILMY INSTRUKTARZOWE ZNAJDZIESZ NA:

https://www.youtube.com/user/elringdasoriginal

fot. dostawcy, Fotolia/Adobe Stock

20

PORADNIK