Background Image
Previous Page  30 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 30 / 36 Next Page
Page Background

Zdjąć pokrywę silnika.

Wymontować filtr paliwa.

Wyciągnąć wtyczkę czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

Otworzyć klamrę mocującą i wymontować górną osłonę

paska zębatego.

Wymontować pokrywę obudowy koła z przodu z prawej strony.

Wymontować pasek wielorowkowy.

Wymontować amortyzator drgań.

Zdjąć dolną osłonę paska zębatego.

Zdjąć środkową osłonę paska zębatego.

Wymontować przewód cieczy chłodzącej.

Ustawić silnik w GMP na 1 cylindrze. Zwrócić uwagę na znaczek

(rys. 1, nr 1 i rys. 2, nr 2 oraz 3). Segment zębaty na kole

pasowym zębatym wałka rozrządu winien znajdować się u góry

(rys. 1, nr 1).

Założyć narzędzie blokujące wału korbowego (OE T 10050)

(rys. 2, nr 1).

Znaczki wału korbowego i narzędzia blokującego wału

korbowego (OE T 10050) powinny znajdować się w jednej linii

(rys. 2, nr 2 i 3).

Narzędzie blokujące wału korbowego (OE T 10050) blokada

powinna być włożona do oporu.

Założyć kołki blokujące na koło pompy wysokiego ciśnienia

i na wałek rozrządu (rys. 3, nr 1 i rys. 4, nr 1).

Poluzować śruby na kole pompy wysokiego ciśnienia

(rys. 3, nr 2).

Poluzować śruby na kole wałka rozrządu (rys. 4, nr 2).

Użyć narzędzia blokującego (OE T 10172, OE T 10172/4).

Poluzować nakrętkę rolki napinającej (rys. 5, nr 1 i rys. 6, nr 1).

Przekręcić mimośród rolki napinającej (rys. 5, nr 3 i rys. 6, nr 2)

kluczem imbusowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek

zegara, dopóki nie odsłoni się otwór blokujący rolki napinającej

i nie będzie można zablokować jej za pomocą specjalnego

narzędzia (rys. 5, nr 2).

Klucz nasadowy (OE T 10264).

Kołek wytyczający (OE T 10265).

Przekręcić mimośród rolki napinającej za pomocą klucza

imbusowego w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara

(ogranicznik maksymalnego obciążenia (rys. 6, nr 2).

Dokręcić lekko nakrętkę rolki napinającej (rys. 5, nr 1 i rys. 6, nr 1).

Zdjąć pasek zębaty najpierw z rolki prowadzącej, a następnie

z kół zębatych.

Demontaż:

rys. 2

rys. 3

rys. 4

rys. 5

rys. 6

fot. dostawcy, Fotolia/Adobe Stock

30

PORADNIK