✓
Zdjąć pokrywę silnika.
✓
Wymontować filtr paliwa.
✓
Wyciągnąć wtyczkę czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
✓
Otworzyć klamrę mocującą i wymontować górną osłonę
paska zębatego.
✓
Wymontować pokrywę obudowy koła z przodu z prawej strony.
✓
Wymontować pasek wielorowkowy.
✓
Wymontować amortyzator drgań.
✓
Zdjąć dolną osłonę paska zębatego.
✓
Zdjąć środkową osłonę paska zębatego.
✓
Wymontować przewód cieczy chłodzącej.
✓
Ustawić silnik w GMP na 1 cylindrze. Zwrócić uwagę na znaczek
(rys. 1, nr 1 i rys. 2, nr 2 oraz 3). Segment zębaty na kole
pasowym zębatym wałka rozrządu winien znajdować się u góry
(rys. 1, nr 1).
✓
Założyć narzędzie blokujące wału korbowego (OE T 10050)
(rys. 2, nr 1).
✓
Znaczki wału korbowego i narzędzia blokującego wału
korbowego (OE T 10050) powinny znajdować się w jednej linii
(rys. 2, nr 2 i 3).
✓
Narzędzie blokujące wału korbowego (OE T 10050) blokada
powinna być włożona do oporu.
✓
Założyć kołki blokujące na koło pompy wysokiego ciśnienia
i na wałek rozrządu (rys. 3, nr 1 i rys. 4, nr 1).
✓
Poluzować śruby na kole pompy wysokiego ciśnienia
(rys. 3, nr 2).
✓
Poluzować śruby na kole wałka rozrządu (rys. 4, nr 2).
✓
Użyć narzędzia blokującego (OE T 10172, OE T 10172/4).
✓
Poluzować nakrętkę rolki napinającej (rys. 5, nr 1 i rys. 6, nr 1).
✓
Przekręcić mimośród rolki napinającej (rys. 5, nr 3 i rys. 6, nr 2)
kluczem imbusowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek
zegara, dopóki nie odsłoni się otwór blokujący rolki napinającej
i nie będzie można zablokować jej za pomocą specjalnego
narzędzia (rys. 5, nr 2).
✓
Klucz nasadowy (OE T 10264).
✓
Kołek wytyczający (OE T 10265).
✓
Przekręcić mimośród rolki napinającej za pomocą klucza
imbusowego w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara
(ogranicznik maksymalnego obciążenia (rys. 6, nr 2).
✓
Dokręcić lekko nakrętkę rolki napinającej (rys. 5, nr 1 i rys. 6, nr 1).
✓
Zdjąć pasek zębaty najpierw z rolki prowadzącej, a następnie
z kół zębatych.
Demontaż:
rys. 2
rys. 3
rys. 4
rys. 5
rys. 6
fot. dostawcy, Fotolia/Adobe Stock
30
PORADNIK