Background Image
Previous Page  32 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 32 / 36 Next Page
Page Background

Rolka napinająca: występ płyty podstawy powinien

znajdować się w wycięciu (rys. 7, nr 1).

Sprawdzić znaczniki GMP, w razie potrzeby ustawić.

Rolka napinająca musi być ustawiona/zablokowana

za pomocą kołka wytyczającego i unieruchomiona przy

prawym ograniczniku (rys. 6, nr 2).

Obrócić koło wałka rozrządu w kierunku zgodnym

z ruchem wskazówek zegara do ogranicznika.

Obrócić koło pompy wtryskowej w kierunku zgodnym

z ruchem wskazówek zegara do ogranicznika.

Założyć pasek zębaty w kolejności: wał korbowy,

rolka napinająca, koło wałka rozrządu, pompa cieczy

chłodzącej, pompa wysokiego ciśnienia.

Poluzować nakrętkę rolki napinającej.

Usunąć narzędzie specjalne (kołek wytyczający).

Zwracać uwagę na prawidłowe położenie rolki

napinającej.

Obrócić mimośród rolki napinającej za pomocą klucza

imbusowego w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek

zegara (w kierunku strzałki).

Wskazówka rolki napinającej powinna znaleźć się

naprzeciwko wycięcia płyty podstawy (rys. 8, nr 1).

Zwrócić uwagę na to by nakrętka rolki napinającej

nie obracała się razem z mimośrodem (rys. 8, nr 2).

Dokręcić nakrętkę rolki napinającej (rys. 8, nr 2).

Przytrzymać koło wałka rozrządu przed przekręceniem

w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara

(użyć narzędzie blokujące (OE T 10172, OE T 10172/4).

Dokręcić śruby na kole wałka rozrządu (rys. 4, nr 2).

Dokręcić śruby na kole pompy wysokiego ciśnienia

(rys. 3, nr 2).

Wyjąć kołki blokujące na kole pompy wysokiego ciśnienia

i kole wałka rozrządu (rys. 3, nr 1 i rys. 4, nr 1).

Usunąć narzędzie blokujące wału korbowego (rys. 2, nr 1).

Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie z kierunkiem

obrotu silnika.

Ustawić wał korbowy tuż przed GMP pierwszego

cylindra (rys. 6).

Założyć narzędzie blokujące wału korbowego

(OE T 10050) (rys. 6, nr 1).

Obrócić wałem korbowym tak, aby można było założyć

narzędzie blokujące.

Narzędzie blokujące wału korbowego powinno

znajdować się tuż przed otworem kołnierza

uszczelniającego (rys. 6, nr 1).

Obrócić wał korbowy tak, aby można było założyć

narzędzie blokujące (rys. 6).

Sprawdzić, czy wałek rozrządu można unieruchomić

za pomocą urządzenia blokującego.

Wskazówka rolki napinającej powinna pokrywać się

z wycięciem w płycie podstawy.

Dokręcić śruby na kole wałka rozrządu.

Dokręcić śruby na kole pompy wtryskowej.

Dalszy montaż powinien odbywać się w odwrotnej

kolejności do demontażu.

Założyć pasek wielorowkowy.

Zamontować akumulator.

Uruchomić silnik i skontrolować działanie.

Odczytać pamięć usterek. Dokonać próbnej jazdy.

Udokumentować wymianę paska (rys. 9).

Montaż:

rys. 6

rys. 7 rys. 8

rys. 9

32

PORADNIK