✓
Rolka napinająca: występ płyty podstawy powinien
znajdować się w wycięciu (rys. 7, nr 1).
✓
Sprawdzić znaczniki GMP, w razie potrzeby ustawić.
✓
Rolka napinająca musi być ustawiona/zablokowana
za pomocą kołka wytyczającego i unieruchomiona przy
prawym ograniczniku (rys. 6, nr 2).
✓
Obrócić koło wałka rozrządu w kierunku zgodnym
z ruchem wskazówek zegara do ogranicznika.
✓
Obrócić koło pompy wtryskowej w kierunku zgodnym
z ruchem wskazówek zegara do ogranicznika.
✓
Założyć pasek zębaty w kolejności: wał korbowy,
rolka napinająca, koło wałka rozrządu, pompa cieczy
chłodzącej, pompa wysokiego ciśnienia.
✓
Poluzować nakrętkę rolki napinającej.
✓
Usunąć narzędzie specjalne (kołek wytyczający).
✓
Zwracać uwagę na prawidłowe położenie rolki
napinającej.
✓
Obrócić mimośród rolki napinającej za pomocą klucza
imbusowego w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek
zegara (w kierunku strzałki).
✓
Wskazówka rolki napinającej powinna znaleźć się
naprzeciwko wycięcia płyty podstawy (rys. 8, nr 1).
✓
Zwrócić uwagę na to by nakrętka rolki napinającej
nie obracała się razem z mimośrodem (rys. 8, nr 2).
✓
Dokręcić nakrętkę rolki napinającej (rys. 8, nr 2).
✓
Przytrzymać koło wałka rozrządu przed przekręceniem
w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara
(użyć narzędzie blokujące (OE T 10172, OE T 10172/4).
✓
Dokręcić śruby na kole wałka rozrządu (rys. 4, nr 2).
✓
Dokręcić śruby na kole pompy wysokiego ciśnienia
(rys. 3, nr 2).
✓
Wyjąć kołki blokujące na kole pompy wysokiego ciśnienia
i kole wałka rozrządu (rys. 3, nr 1 i rys. 4, nr 1).
✓
Usunąć narzędzie blokujące wału korbowego (rys. 2, nr 1).
✓
Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie z kierunkiem
obrotu silnika.
✓
Ustawić wał korbowy tuż przed GMP pierwszego
cylindra (rys. 6).
✓
Założyć narzędzie blokujące wału korbowego
(OE T 10050) (rys. 6, nr 1).
✓
Obrócić wałem korbowym tak, aby można było założyć
narzędzie blokujące.
✓
Narzędzie blokujące wału korbowego powinno
znajdować się tuż przed otworem kołnierza
uszczelniającego (rys. 6, nr 1).
✓
Obrócić wał korbowy tak, aby można było założyć
narzędzie blokujące (rys. 6).
✓
Sprawdzić, czy wałek rozrządu można unieruchomić
za pomocą urządzenia blokującego.
✓
Wskazówka rolki napinającej powinna pokrywać się
z wycięciem w płycie podstawy.
✓
Dokręcić śruby na kole wałka rozrządu.
✓
Dokręcić śruby na kole pompy wtryskowej.
✓
Dalszy montaż powinien odbywać się w odwrotnej
kolejności do demontażu.
✓
Założyć pasek wielorowkowy.
✓
Zamontować akumulator.
✓
Uruchomić silnik i skontrolować działanie.
✓
Odczytać pamięć usterek. Dokonać próbnej jazdy.
✓
Udokumentować wymianę paska (rys. 9).
Montaż:
rys. 6
rys. 7 rys. 8
rys. 9
32
PORADNIK