Background Image
Previous Page  28 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 28 / 36 Next Page
Page Background

w silniku z grupy VW

o kodzie CBDB

CZAS PRACY NIEZBĘDNY

DO WYKONANIA WYMIANY

DLA WSZYSTKICH

SILNIKÓW WYNOSI

2 H 20 MIN.

WYMIANA ROZRZĄDU

JAK PRZEPROWADZIĆ PRAWIDŁOWY DEMONTAŻ I MONTAŻ WSZYSTKICH KOMPONENTÓW UKŁADU ROZRZĄDU, BY USŁUGA WYMIANY CAŁEGO

UKŁADU W SILNIKU CBDB NIE POCIĄGAŁA ZA SOBĄ KOSZTOWNYCH REKLAMACJI ORAZ ODBYWAŁA SIĘ TYLKO W TERMINACH ŚCIŚLE DO TEGO

PRZEWIDZIANYCH? ZASTOSUJCIE SIĘ DO RAD EKSPERTÓW Z CONTITECH PTG.

D

wulitrowy silnik Com-

mon Rail o kodzie CBDB

stosowany jest m.in.

w VW Golf V, VW Golf VI, VW

Jetta, VW Scirocco. Od mo-

mentu wprowadzenia stał się

jednym z najpopularniejszych

diesli w grupie V.A.G. Jego po-

pularność, a co najważniejsze,

wynikające z niej duże przebiegi

wymuszają okresową wymianę

komponentów rozrządu.

WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA:

Silnik należy obracać TYLKO za koło

osadzone na wale korbowym w kie-

runku obrotów. Koło osadzone na wale

korbowym i koło na wałku rozrządu nie

mogą być obracane po zdjęciu paska

zębatego!!!

Unieruchomienia wałka rozrządu nie moż-

na używać jako oporu podczas odkrę-

cania i dokręcania koła wałka rozrządu.

Podczas obracania wałka rozrządu wał

korbowy nie może znajdować się w gór-

nym martwym punkcie.

Trzeba zwrócić szczególną uwagę

na to, by pasek nie został zanieczysz-

czony olejem lub płynem chłodniczym.

Prace w układzie rozrządu należy wyko-

nywać tylko przy zimnym silniku.

Trzeba zanotować kod radia i odłączyć

zacisk ujemny akumulatora.

MOMENTY DOKRĘCENIA:

Uwaga: Śruby i nakrętki powinny być

wymienione na nowe, nawet w przypad-

ku, gdy producent tego nie sugeruje.

Śruby na wałku rozrządu (śruba central-

na: 100 Nm., pozostałe: 20 Nm. + 90°).

Śruby na kole pompy wysokociśnienio-

wej (20 Nm. + 90°).

Nakrętka rolki napinającej (20 Nm. + 45°).

Środkowa osłona paska zębatego

(10 Nm.) .

Osłona paska zębatego dół (10 Nm.).

Śruba amortyzatora drgań ( 10 Nm. + 90°).

Rolka prowadząca (50 Nm. + 90°).

rys. 1

WAŻNE:

Prawidłowa wymiana rozrządu powinna obejmować wszystkie

komponenty współpracujące z paskiem rozrządu tj. rolki

napinające, rolki prowadzące, pompę wody oraz wszystkie

pozostałe elementy przewidziane przez producenta pojazdu

(śruby, nakrętki, uszczelniacze).

DO WYMIANY POTRZEBNE SĄ:

trzpień blokujący wałka rozrządu (OE 3359)

trzpień blokujący koła pompy wysokiego ciśnienia (OE 3359)

narzędzie blokujące (OE T 10172, OE T 10172/4)

narzędzie blokujące wał korbowy (OE T 10050)

klucz nasadowy (OE T 10264)

kołek wytyczający (OE T 10265)

fot. dostawcy

28

PORADNIK