Background Image
Previous Page  22 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 22 / 36 Next Page
Page Background

• Podnieść i podeprzeć przód samochodu.

• Zdjąć pokrywę silnika.

• Wymontować filtr paliwa.

• Wyciągnąć wtyczkę czujnika temperatury

cieczy chłodzącej.

• Otworzyć klamrę mocującą i wymontować

górną osłonę paska zębatego (Rys. 2).

• Wymontować pokrywę obudowy koła

z przodu z prawej strony.

• Wymontować pasek wielorowkowy.

W celu zablokowania napinacza paska

wielorowkowego użyć narzędzia T 10060

(Rys. 3).

• Zdemontować wąż zasilający turbosprężarki.

• Rozłączyć przewody: zasilający

i odprowadzający paliwo.

• Zdjąć osłonę nadkola strona prawa.

• Zdemontować dolny przewód chłodnicy

turbosprężarki.

• Podeprzeć silnik.

• Zdemontować prawą poduszkę silnika

(Rys. 4 nr 1) i wspornik prawej poduszki

silnika (Rys. 4 nr 2). W celu łatwiejszego

demontażu można lekko unieść silnik.

• Ustawić silnik w GMP na 1 cylindrze

obracając wałem korbowym w prawo.

Zwrócić uwagę na znacznik na kole zębatym

wałka rozrządu. Segment zębaty na kole

zębatym wałka rozrządu winien znajdować

się u góry (Rys. 6, nr 1).

• Założyć narzędzie blokujące wału korbowego

(T 10100) (Rys. 7, nr 1) na koło zębate

rozrządu (Rys. 7, nr 2).

• Znaczniki wału korbowego i narzędzia

blokującego wału korbowego (T 10100)

powinny znajdować się w jednej linii (Rys. 7,

nr 3 i 4).

DEMONTAŻ:

Rys. 2. Górna

osłona paska

rozrządu [1].

Rys. 3. Zablokowanie napinacza paska

wielorowkowego [1] za pomocą narzędzia nr T

10060 [2].

Rys. 5. Osłony paska rozrządu: dolna [1]

i środkowa [2].

Rys. 7. Ustawienie blokady nr T 10100 [1] na kole

zębatym rozrządu [2] oraz ustawienie wzajemne

znaczników blokady [3] i koła zębatego [4].

Rys. 8. Układ

napinacza

paska

rozrządu:

nakrętka rolki

napinającej

[1], trzpień

blokujący rolkę

napinającą

T 10265 [2],

mimośród rolki

napinającej [3].

Rys. 9. Miejsce

osadzenia pompy

wody w bloku.

Rys. 6. Położenie znacznika na kole zębatym

wałka rozrządu [1] przy GMP wału korbowego oraz

sposób zablokowania wałka rozrządu za pomocą

narzędzia nr 3359 [2]. Śruby koła zębatego wałka

rozrządu – [3].

Rys. 4. Prawa poduszka silnika [1] i wspornik

prawej poduszki silnika [2].

• Wykręcić śruby mocujące koło pasowe paska

wielorowkowego (4 szt.).

• Zdemontować koło pasowe paska

wielorowkowego.

• Zdjąć dolną osłonę paska zębatego

(Rys. 5, nr 1).

• Zdjąć środkową osłonę paska zębatego

(Rys. 5, nr 2).

• Narzędzie blokujące wału korbowego

(T 10100) powinno być włożone do oporu

w otwór obudowy uszczelniacza przodu wału.

• Założyć kołek blokujący na koło wałka

rozrządu (Rys. 6, nr 2).

• Poluzować śruby na kole wałka rozrządu

(Rys. 6, nr 3). Użyć narzędzia blokującego

(T 10172, OE T 10172/4).

• Poluzować nakrętkę rolki napinającej

(Rys. 8, nr 1).

• Przekręcić mimośród rolki napinającej

(Rys. 8, nr 3) kluczem imbusowym

(T 10264) w kierunku przeciwnym do ruchu

wskazówek zegara, dopóki nie odsłoni się

otwór blokujący rolki napinającej i nie będzie

można zablokować jej za pomocą trzpienia

blokującego rolkę napinającą T 10265

(Rys. 8, nr 2).

• Przekręcić mimośród rolki napinającej

za pomocą klucza imbusowego w kierunku

zgodnym z ruchem wskazówek zegara

do ogranicznika maksymalnego obciążenia.

• Dokręcić lekko nakrętkę rolki napinającej

(Rys. 8, nr 1).

• Zdjąć pasek zębaty najpierw z rolki

prowadzącej, a następnie z kół zębatych.

• Zdemontować rolkę prowadzącą.

• Zdemontować pompę wody.

UWAGA!

Przed demontażem pompy wody

należy opróżnić układ chłodzenia z płynu

chłodzącego.

• Oczyścić powierzchnię bloku w miejscu

przylegania obudowy pompy wody (Rys. 9).

PORADNIK

22