Background Image
Previous Page  24 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 24 / 36 Next Page
Page Background

• Zamontować pompę wody. Moment

dokręcenia śrub: 13 Nm (Rys. 10).

UWAGA!

Prawidłowo zamocować uszczelkę

pompy wody. Nie dopuścić do jej przerwania

lub zagięcia.

• Zamontować rolkę prowadzącą.

UWAGA!

Zastosować nową szpilkę. Moment

dokręcenia: 15 Nm.

• Dokręcić nakrętkę rolki prowadzącej. Moment

dokręcenia: 20 Nm.

• Sprawdzić znaczniki GMP, w razie potrzeby

ustawić.

• Rolka napinająca: Występ płyty podstawy

powinien znajdować się w wycięciu

(Rys. 11, nr 1).

• Rolka napinająca musi być ustawiona/

zablokowana za pomocą trzpienia blokującego

i unieruchomiona przy prawym ograniczniku

(Rys. 11 nr 2).

UWAGA!

Nowe rolki napinające posiadają

specjalny trzpień blokujący. W takim

przypadku nie należy go usuwać, aby

zastosować narzędzie T 10265!

Rys. 10. Prawidłowy sposób dokręcenia śrub

mocujących pompę wody. Moment dokręcenia: 13 Nm.

ZAKŁADANIE:

Rys. 11. Położenie rolki napinającej przed

montażem paska rozrządu: [1] – występ płyty

podstawy rolki, [2] – trzpień blokujący położenie

rolki.

Rys. 12. Sposób regulacji rolki napinającej.

Rys. 13. Prawidłowe ustawienie rolki napinającej

[1]. Moment dokręcenia nakrętki: 20 Nm. + 45˚.

Rys. 14. Prawidłowy sposób dokręcania śrub koła

zębatego wałka rozrządu [1]. Moment dokręcenia:

20 Nm. + 45˚. Kołek blokujący – [2].

Rys. 15.

• Obrócić koło wałka rozrządu na podłużnych

otworach („fasolkach”) w kierunku zgodnym

z ruchem wskazówek zegara

do ogranicznika.

UWAGA!

Koło zębate wałka rozrządu musi

obracać się lekko, bez zacięć i przechylania się.

• Założyć pasek zębaty w kolejności: wał

korbowy, rolka napinająca, koło wałka

rozrządu, pompa cieczy chłodzącej, pompa

wysokiego ciśnienia.

• Poluzować nakrętkę rolki napinającej.

• Usunąć trzpień blokujący rolkę napinającą.

• Zwracać uwagę na prawidłowe położenie

rolki napinającej (występ płyty podstawy

musi być zamontowany w swoim gnieździe).

• Obrócić mimośród rolki napinającej

za pomocą klucza imbusowego (narzędzie

nr T 10264) lub kluczem regulacyjnym

rolki napinającej widełkowym (T 10020)

w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek

zegara (w kierunku strzałki).

UWAGA!

Zwrócić uwagę, by nakrętka

rolki napinającej nie obracała się razem

z mimośrodem. W tym celu w trakcie regulacji

przytrzymać nakrętkę kluczem płasko-

-oczkowym (Rys. 12).

• Wskazówka rolki napinającej powinna

znaleźć się naprzeciwko wycięcia płyty

podstawy (Rys. 13, nr 1).

• Dokręcić nakrętkę rolki napinającej (Rys. 13,

nr 2). Moment dokręcenia: 20 Nm. + 45˚.

• Przytrzymać koło wałka rozrządu przed

przekręceniem w kierunku przeciwnym

do ruchu wskazówek zegara (użyć narzędzia

blokującego T 10172 i T 10172/4).

• Usunąć narzędzie blokujące wału korbowego

(Rys. 7, nr 1).

• Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie

z kierunkiem obrotu silnika.

• Ustawić wał korbowy w położenie GMP

pierwszego cylindra i założyć narzędzie

blokujące wału korbowego (T 10100)

(Rys. 7, nr 1).

• Narzędzie blokujące wału korbowego

(T 10100) powinno być włożone do oporu

w otwór obudowy uszczelniacza przodu wału.

• Sprawdzić, czy wałek rozrządu można

unieruchomić za pomocą kołka blokującego

(Rys. 6, nr 2).

• Wskazówka rolki napinającej powinna

pokrywać się z wycięciem w płycie

podstawy.

• Jeżeli wałka rozrządu nie można zablokować

za pomocą kołka blokującego wtedy należy:

– zablokować koło zębate wałka rozrządu.

Użyć przyrządu T 10172 i T 10172/4;

– poluzować śruby koła zębatego wałka

rozrządu;

– delikatnie obrócić wałkiem rozrządu za

pomocą śruby centralnej wałka, tylko tyle,

aby można było wprowadzić kołek blokujący

(nr 3359);

– dokręcić śruby na kole wałka rozrządu.

Moment dokręcenia: 20 Nm. + 45˚.

• Dalszy montaż powinien odbywać się

w odwrotnej kolejności do demontażu.

• Zamontować koło pasowe paska

wielorowkowego. Zastosować nowe śruby.

Moment dokręcenia: 10 Nm. + 90˚.

• Udokumentować wymianę paska

na specjalnej naklejce (Rys. 15).

• Dokręcić śruby na kole wałka rozrządu (Rys. 14,

nr 1). Moment dokręcenia: 20 Nm. + 45˚.

• Wyjąć kołek blokujący na kole wałka rozrządu

(Rys. 14, nr 2).

PORADNIK

24